Jump to content

Innseiling Dragsund Håøya mulig med 195 cm dypgang?

blueline

Recommended Posts

Har som sagt ikke ligget i Dragsund på noen år. Lå der når jeg hadde seilbåt med grunn kjøl(150 cm) uten problemer, men er det noen i forumet som har gått inn med større dybde. Har selv sett folk gå på steinen. Forøvdrig er det noe skvalp når man ligger på innsiden av den nye bryggen. Det er jo relativt åpent ved rett vindretning. Ser av noen bilder jeg har funnet på nettet at det kan se ut som om folk respekterer bøyene og bruker dem. Nå som ferien har startet synker vel trykket og muligheten til å finne en grei plass øker. Dragsund er en fin overnattingshavn med gode turmuligheter. Positivt at steinen har blitt merket. Om jeg ikke får noen tilbekmeldinger får jeg gjøre et forsøk. Mener å huske at det er brukbar dybde til høyre for steinen når man kommer inn.(10 år siden jeg snorklet og kikket på steinen)

Staken i Dragsund er mildt sagt misvisende for seilbåter. Det bør gå greit på høyvann å gå inn der selv med dybde 1.95, men du må nok ha en person i baugen som kan geleide deg gjennom. Man må gå veldig nær land, litt på skrå mot styrbord/land når man passerer staken, for så å vri mot babord når steinen er passert. Litt tricky, men absolutt mulig.

11 minutes ago, VirtualMe said:

Staken i Dragsund er mildt sagt misvisende for seilbåter. Det bør gå greit på høyvann å gå inn der selv med dybde 1.95, men du må nok ha en person i baugen som kan geleide deg gjennom. Man må gå veldig nær land, litt på skrå mot styrbord/land når man passerer staken, for så å vri mot babord når steinen er passert. Litt tricky, men absolutt mulig.

Og med nær land mener du styrbord? Det er jo land på begge sider.....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...