blueline Startet 24.Juni.2017 Del på Facebook Startet 24.Juni.2017 Har brukt Dragsund mye med andre båter men nå stikker jeg 195 cm. Det er en stein i innseilingen som har mye bunnstoff på. Mener at den ligger omtrent på midten av innseilingen, men vil jeg kunne unngå å gå på ved å ligge til høyre for midten? Liker ikke å ligge longside så flyte bryggen frister ikke. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 24.Juni.2017 Del på Facebook Svart 24.Juni.2017 Den nye flytebryggen har påler på innsiden så du kan ligge baug/hekk mot brygga. kk Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 25.Juni.2017 Del på Facebook Svart 25.Juni.2017 KongKing skrev 28 minutes ago: Den nye flytebryggen har påler på innsiden så du kan ligge baug/hekk mot brygga. kk Ikke påler, men bøyer. Høye bøyer, dog, omtrent som på Oscarsborg. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Ms Fortuna Svart 25.Juni.2017 Del på Facebook Svart 25.Juni.2017 Og steinen har vel nå blitt merket med en stake såvidt jeg husker fra sist besøk. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 25.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2017 Har som sagt ikke ligget i Dragsund på noen år. Lå der når jeg hadde seilbåt med grunn kjøl(150 cm) uten problemer, men er det noen i forumet som har gått inn med større dybde. Har selv sett folk gå på steinen. Forøvdrig er det noe skvalp når man ligger på innsiden av den nye bryggen. Det er jo relativt åpent ved rett vindretning. Ser av noen bilder jeg har funnet på nettet at det kan se ut som om folk respekterer bøyene og bruker dem. Nå som ferien har startet synker vel trykket og muligheten til å finne en grei plass øker. Dragsund er en fin overnattingshavn med gode turmuligheter. Positivt at steinen har blitt merket. Om jeg ikke får noen tilbekmeldinger får jeg gjøre et forsøk. Mener å huske at det er brukbar dybde til høyre for steinen når man kommer inn.(10 år siden jeg snorklet og kikket på steinen) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 25.Juni.2017 Del på Facebook Svart 25.Juni.2017 Popeye70 skrev for 11 timer siden: Ikke påler, men bøyer. Høye bøyer, dog, omtrent som på Oscarsborg. Jeg kaller det påler, men bøyer er kanskje bedre betegnelse, ja... Samme funksjon, da ? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 25.Juni.2017 Del på Facebook Svart 25.Juni.2017 KongKing skrev 24 minutes ago: Jeg kaller det påler, men bøyer er kanskje bedre betegnelse, ja... Samme funksjon, da ? Same shit, different wrapping. ? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Scand Baltic Svart 25.Juni.2017 Del på Facebook Svart 25.Juni.2017 Har vært Bavaria 40 der inne. Veit ikke dybden på aktuell båt men tror den begynner å bli på grensen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 26.Juni.2017 Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 Det står 2,5m på sjøkartet så det burde vel gå bra. Gå inn ved flo for sikkerhetsskyld? Da har du noen stakkars cm ekstra ? Personlig hadde jeg lagt meg på brygga. God tur. ? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Tom Rør Svart 26.Juni.2017 Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 Det er ikke plagsomt med svell på innsiden av brygga. Dette er de gamle bølgebryterne fra Kongen, og de er særdeles gode. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 26.Juni.2017 Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 Akkurat når det gjelder Dragsund ville jeg ikke stolt blindt på kartet. Må treffe renna som går litt sikksakk når du stikker dypt. Men i stille vær er det jo bare å prøve med veeldig sakte fart. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 26.Juni.2017 Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 Scand Baltic skrev 13 minutes ago: Akkurat når det gjelder Dragsund ville jeg ikke stolt blindt på kartet. Må treffe renna som går litt sikksakk når du stikker dypt. Men i stille vær er det jo bare å prøve med veeldig sakte fart. Det er jo en stake der nå?? Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 26.Juni.2017 Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 Ja, men allikevel må man holde tunga i rett munn hvis man stikker dypt. Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Staken i Dragsund er mildt sagt misvisende for seilbåter. Det bør gå greit på høyvann å gå inn der selv med dybde 1.95, men du må nok ha en person i baugen som kan geleide deg gjennom. Man må gå veldig nær land, litt på skrå mot styrbord/land når man passerer staken, for så å vri mot babord når steinen er passert. Litt tricky, men absolutt mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 11 minutes ago, VirtualMe said: Staken i Dragsund er mildt sagt misvisende for seilbåter. Det bør gå greit på høyvann å gå inn der selv med dybde 1.95, men du må nok ha en person i baugen som kan geleide deg gjennom. Man må gå veldig nær land, litt på skrå mot styrbord/land når man passerer staken, for så å vri mot babord når steinen er passert. Litt tricky, men absolutt mulig. Og med nær land mener du styrbord? Det er jo land på begge sider..... Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Ja. Beklager om det var uklart. På babord side har man riktig nok en øy. Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 På styrbord har man og en øy...en stor en, nemlig håøya ?. Så øy på begge kanter humre humre... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.