Jump to content

BMC 1500 36-40hk, maksturtall og driftstemp.? Lite vann fra sjøvannspumpe.


kadillaks

Recommended Posts

først av alt så lurer jeg på Max turtall under drift.  Jeg kjøpte ny dynamo for gamle fekk jeg ikke liv i og har ikke ''W'' utakk på den nye. og lurer på om hvor mye turtall jeg kan gi til disse motoren. fordi jeg går etter lyd. og for en grei fart på sjarken min så bråker det litt for mye... Men samtidig så har jeg ikke isolert motor rom og kasse osv så bråker mye uansett. 

hva ville du har gjort i min situasjon? 

 

 

Det neste spørsmålet er hva er drift tempratur. Har ikke tempratur måler heller på grunn av wiren var ikke syrefast og galvanisert metall så den rustet ihjel.  Nå bruker jeg et digitalt steke tempraturmåler  som gir alarm og hele pakka. og den sier 81 grader og holder seg  i mellom 76 og 81. dette er kun testet nå i dag på grunn av ligger på båthavnen med motor i gang for å lade opp battarier etter en koselig natt her. wiren er røke ca 2 cm fra termostat hus.

 

 

spørsmål 3.... 

 

 

saltvann pumpen pumper ikke fullt så mye vann som den gjorde før. båten sto i ro 1 uke så kom det ikke kjølevann i eksosen. det jeg gjorde var å ta av slangen og holdt fingen over for å bygge opp trykk og da kom det litt vann. men mindre enn før. reimene er ok og alt ser til å være greit på pumpen. har noen hørt om hvordan fikse dette? 

 

 

Takker på svar. og minimalt med nett på pc'en så leser svar, men ikke sikkert jeg kan svare med det samme :)

Kommentar fra moderator:
Tittelen er redigert, var opprinnelig " spørsmål om BMC 1500 36-40HK". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster.
Normalt blir nye emner med mangelfull tittel flyttet til Ikke godkjente emnetitler.
Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...