pipe Svart 17.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 Ikke noe i veien men oppfinnsomheten der i gården....nei Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 18.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2017 Artig å se at denne båten gjør ett come-back på forumet. Lykke til! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
andk Svart 18.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2017 Imponert over arbeidet:) Når jeg ser hvor mye "arbeid" det er med disse båtene blir man helt redd for å kjøpe noe tilsvarende selv:) Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 18.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2017 Nydelig vær i dag så fikk kost oss litt ute på sjøen. Grille på en øy og ligget på dregg lenger inn mot H øya. Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 19.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2017 Må nytes mens man kan. Konge vær her nå og skal bli finere i morgen :) ble tur til Nesset i dag på is. Så ble en fin tur i dag med familien. Fikk å fanget en jævel av en klegg. 1kg veide faenskapet ( som alle fiskere så legges det på ) Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 20.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2017 Problemet med kjøling kan være risere eller impellere som sitter i drevene (Alpha1). Ta av risere så ser du fort om de er rustet. Impeller må drevet splittes for å bytte. Eller det kan være innvendige kanaler som er rustet tette. Men om motorene er relativt ny overhalt, er vel det ok. Jeg hadde to sjøvannskjølte Mercruiser 350 V8 i min båt tidligere og de ble varmerer og varmere etter hvert som de rustet innvendig. Til slutt tok jeg de ut og erstattet med to Mercruiser 4.2L diesel motorer (ferskvannskjølt), noe jeg ikke angrer på. Er litt dumt med sjøvannskjølte motorer, blir garantert problemer når de er noen år gamle. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Liffi Svart 20.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2017 Ja, er nok der problemet ligger, men går fint og bruke den som den er. Den motoren skal ut i vinter å gåes over uansett så da må jo drev ut å. Hatt tanken på diesel jeg å, men er så hærlig med disse v8r'ne:) får se hva tiden bringer. Båten blir brukt så lenge sola skinner :) tatt oss en laaaang tur i dag også. 7t på sjøen Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 20.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2017 Hørte den putre forbi Kjærnes i går. Konge lyd ?? Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 20.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2017 Takk for det :) den høres godt har jeg hørt. Er ikke så ille inni båten, men litt lyd høres jo :) Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 21.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 Blei en liten tur til Moss i dag for å se på en skade på båten å få takst. Uheldig å bli påkjørt her om dagen :( så da blir det enda mere jobb i vinter en bare motor overhling., men da slipper man og slappe av så mye på vinter året :) heldigvis så har jeg en kompis som har drevet mye med båtbygging og rep før så blir krav på kontantoppgjør å ordne dette selv. Gikk heldigvis bra med alle, men det smalt godt. Innvemtar har også blitt forskjøvet og sprukket litt noen steder. Utrolig kjedelig at det har skjedd, men fremdeles så skjedde det ikke noe personskade. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 21.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 Auch, var jo ikke litt heller, sånn hos vanlig verksted er jo 50.000+ før man får snudd seg :o Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 21.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 Gøy å se denne båten igjen. Ser ut til at den nå har kommet i gode hender og får fortjent pleie og vedlikehold. Husker den godt fra den lå i havna her i Holmestrand. Ikke mange gangene jeg så den var i bruk, men lyden fremkalte gåsehud bare den gikk på tomgang. Ser det nevnes konvertering til diesel her... Kanskje fornuftig, men jeg håper likevel at du ikke velger den veien. Synes båten har motorene den fortjener og som er riktig i en slik båt. Håper dere får mye glede av båten og at du fortsetter å dele prosjekt og oppgraderinger med oss her på BP. Sitér dette innlegget Link to post
Fredrik90 Svart 21.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 Se her ja, så du steller ikke bare med E34 ? Staselig båt dette, artig motorisering som gjør at det må vel flytte brukbart på seg? Kjedelig med den skaden, får satse på at det løser seg greit. Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 21.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 andersb skrev for 4 timer siden: Auch, var jo ikke litt heller, sånn hos vanlig verksted er jo 50.000+ før man får snudd seg :o Ja, vill tru det blir en del desverre. Olepo skrev for 2 timer siden: Gøy å se denne båten igjen. Ser ut til at den nå har kommet i gode hender og får fortjent pleie og vedlikehold. Husker den godt fra den lå i havna her i Holmestrand. Ikke mange gangene jeg så den var i bruk, men lyden fremkalte gåsehud bare den gikk på tomgang. Ser det nevnes konvertering til diesel her... Kanskje fornuftig, men jeg håper likevel at du ikke velger den veien. Synes båten har motorene den fortjener og som er riktig i en slik båt. Håper dere får mye glede av båten og at du fortsetter å dele prosjekt og oppgraderinger med oss her på BP. Ja, gjør nå mitt beste ved og holde den vedlike samt oppgradere den :) tviler på det blir no diesel i denne, men det hadde vært det mest fornuftige :) å om det hadde blitt så måtte det bli noe med rikelig power å lyd. Lyden i den nå er rå. Vekker mye oppsikt :) fått mye glede av båten alt, men ikke lommeboken desverre. Gått 500l ++ siden den kom på sjøen . Hehe Fredrik90 skrev for 2 timer siden: Se her ja, så du steller ikke bare med E34 ? Staselig båt dette, artig motorisering som gjør at det må vel flytte brukbart på seg? Kjedelig med den skaden, får satse på at det løser seg greit. Nei, ikke bare gammel Bmw ;) må ha litt gammal båt også. Den butter på 45knop pga tenning. Venter på MSD oppsett som burde gi motoren det den mangler. Står på 18 grader før tenning nå pga "safe" oppsett da det er feil fordeler. Kjedelig med skaden ja, så spent hva som skjer med oppgjør å jobben men det ordner seg nok :) Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 24.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2017 pipe skrev On 18.7.2017 at 1.43: Ikke noe i veien men oppfinnsomheten der i gården....nei Kreativitet finnes det litt av ja :) Kenneth 81 skrev On 18.7.2017 at 7.29: Artig å se at denne båten gjør ett come-back på forumet. Lykke til! Takk for det :) andk skrev On 18.7.2017 at 8.44: Imponert over arbeidet:) Når jeg ser hvor mye "arbeid" det er med disse båtene blir man helt redd for å kjøpe noe tilsvarende selv:) Ingenting å være redd for. Lity arbeid er det med gammle båter, men er verdt det da dem ikke synker i verdi :) ...................................... Ser jeg har glemt å svare dere litt her :) Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 25.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2017 Idag var det frokost i båten, og en liten tur til Oscarsborg med Mutter'n på sleng. Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 30.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Far&sønn på Drøbak Blues festival Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 17.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2017 Fikk seg en real håndvask utvendig og innvendig i dag :) Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 18.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2017 Fikk endelig rota meg til og ta den bade plattformen :) Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 20.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2017 Båten overlevde The Raft uten store skader, men trengte en god vask etterpå ja :) Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 22.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2017 Idag skulle jeg og guttungen ut å kose oss med grilling å bading. Pakket grill, lomper, osv.. kom frem, hadde glemt pølsene :p men Peppes pizza i Drøbak ordnet opp:) Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 22.August.2017 Link til dette innlegget Svart 22.August.2017 Hvordan blei det med det tenningsskifte? Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 23.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 Ikke montert enda. Venter til vinter med montering. Skal gjøre div andre oppgraderinger også :) Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 27.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 (redigert) Nyte sommeren mens vi kan :) fredag var det middag i Drøbak så konsert i Asker. Lørdag var vi på Gråøya på overnatting med guttungen å fattern og venner av han :) må si Wellcraften ser liten ut ved trebåten til far hehe.. Redigert 27.August.2017 av Liffi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Liffi Svart 11.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Lufter da salg av denne da jeg må ha større plass å dette er ikke den beste familiebåten til lange turer :) båten selges rimelig sånn den står nå for en som vill pusle litt i vinter eller "ferdig" til neste sessong :) båten skal opp innen 14 dager. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.