kadillaks Startet 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2017 Dynamoen stopper og lade etter reim har blitt sttammet. Eneste jeg ser som er rart er at kroppen på dynamoen treffer ene gløde pluggen som ikke er koblet til. Ukjent merke men dynamoen er ikke gammel. Har målt pluss uttaket på dynamoen med multimeter og står minus 12.4 volt. Har ladet battari med 220v lader i natt. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Glødeplugg? Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
kadillaks Svart 26.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 arkmarin skrev 35 minutes ago: Glødeplugg? Diesel motor Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 kadillaks skrev 6 minutes ago: Diesel motor Ja men er det noen glødeplugger som står og trekker strøm? Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Har dynamoreima blitt strammet så mye at hele dynamoen har blitt bøyd/vridd/kommet ut av stilling? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Joltus skrev for 4 timer siden: Har dynamoreima blitt strammet så mye at hele dynamoen har blitt bøyd/vridd/kommet ut av stilling? Å bøye akselen i ein dynamo, har eg ingen tru på. Å vri ein dynamo, slik det er foreslått - då ed denne dynamoen svært dårlig sammenskrudd. Men kva med ladelys, Det skal tenna når tenning er på og motor stopp, og slokna når motor får opp turtall so dynamoen lader. Hvis ikkje er det i kretsen rundt ladelyset det er naturlig å leita. Forresten, at dynamoen skal ta borti ein glødeplugg når reima blir stramma - eg slutter meg til dei som syns det er merkelig. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Det var det eg og syntes var litt snodig. men man vet jo aldri.... Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Sjekk om dynamoen fortsatt ha kontakt til både pluss og minus på batteriene. Flere bilde hadde vært fint, ellers blir det for mye synsing. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
kadillaks Svart 26.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 (redigert) dynamoen er veldig enkel bare å montere og koble på pluss så trengst det ikke mer. har funka lenge nå bortsett i dag. gløde pluggene hare ingen ledning i det hele tatt på seg så skal ikke komme noe strøm verken til eller fra. (bestilt nye og har de i til de kommer ) kan det være noe anna jeg har tuklet med? har montert vindusviskere og diverse så kan disse ha noe med saken å gjøre? alle sikringer er hele. får ikke postet bilde. Redigert 26.Juni.2017 av kadillaks (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Det er ikke nok å bare koble til pluss, du må også ha en ledning til ladelampen. Kan du ha vært borti den slik at den falt av da du strammet opp reimen? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
kadillaks Svart 26.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Lars H. skrev 1 minute ago: Det er ikke nok å bare koble til pluss, du må også ha en ledning til ladelampen. Kan du ha vært borti den slik at den falt av da du strammet opp reimen? har aldri vært tilkoblet. og alikavel ladet. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 26.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2017 Det er nok du som ber om hjelp, kadillaks. Derfor burde du finne en vei for å beskrive hva du egentlig har, ikke minst siden det finnes over 3500 forskjellige dynamoer. Vi kan ikke mer enn å ta det faglig, og det betyr at vi trenger informasjon, og så kan vi prøve å hjelpe. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
kadillaks Svart 27.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2017 HarHsr funnet synderen. Noen som vet hvordan dette kan ha skjedd? Og om hvordan fikse? Jeg er ikke lodde expert og det er noe jeg hater. Noen som kan estimere pris på verksted bare for å lodde fast ? og ps. Så ikke der det sto " klikk her for å laste opp bilde" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.