Jump to content

DP290 drev, hvordan demontere trimsensor?

Tom Erik Pederse

Recommended Posts

Heisann :) Er det noen som har erfaring med skibsplast 670vs? Båten har en aqad31a og dp 290 drev. Jeg sliter med å få ut trim/tilt sensoren, og lurer på om noen har gjort dette før? Trimindikatoren gikk bananas, og låste seg på tallet 63 mens det blinker rødt. Har målt at det kommer strøm både til og fra kontakten til sensoren. Regner med at sensoren må byttes, men får den ikke ut :confused:

Kommentar fra moderator:
Tittelen er redigert, var opprinnelig "Skibsplast 670vs". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster.
Normalt blir nye emner med mangelfull tittel flyttet til Ikke godkjente emnetitler.
Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.

Ta en titt på linken, siden du ikke nevner hvilket drev du har, eller årsmodell, eller....  så har jeg gjettet på at du har DPE utifra beskrivelsen av trimindikator.

Tviler på om det er sensoren din som er feilen fordi del 28 og særlig 31 er å se på som forbruksvare...

Del 31 tåler ikke høytrykkspyling, ikke sjell eller shit generelt.

Når tannavstandene i #28 blir fylt opp så må 28 eller 31 gi seg... som regel er det 31 som taper.

Manualen til VP DPE drev er å finne i dokumentarkivet her på forumet. Der finner du beskrivelsen av hvordan du monterer #31 og gjenoppretter grunninnstilling :thumbsup:

(også neste gang så deler du sikkert litt mer opplysninger... så blir det lettere å hjelpe)

https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7744470-44-7304.aspx

Redigert av dieselfan (see edit history)

Jeg har sjekket både tannstang og tannhjul, alt ser bra ut. Men la merke til at øvre bussing ( som sensoren står i ) er meget slitt. Det ramler deler av plasten, så den må nok byttes i samme slengen som sensoren. Sensoren sitter ennå som støpt:sweat: Er det bare å bryte den opp nå som både den og bussingen må byttes?

Har fått tak i ny ( brukt ) :) Men jeg fikk ikke åpnet linken du hadde lagt ut, så har ikke full oversikt. Det er vel en erstatningssensor å få tak i? Er ganske sikker på at jeg har fått tak i rett sensor, men bare i tilfelle. Lurer også på om drevet må av for å bytte disse bussingene..har bestilt både øvre og nedre :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...