Tom Rør Startet 26.Juni.2017 Del på Facebook Startet 26.Juni.2017 Vi er på tur nedover mot Nederland, og jeg liker ikke å gå så lange strekk hver dag hvis jeg ikke absolutt må. Lurer derfor på om det er noen som vet om Spiekeroog eller Wangerooge er farbare havner uavhengig av tidevann? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 26.Juni.2017 Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 På sørvest spissen av Wangerooge ser havnen ut til å være flytebrygger, men en vet aldri, opplevde havner med flytebrygger som lå tørr på lavvann når vi var der nede i det området. Vist du er i Cuxhaven, forhør deg der med andre båter eller hafenmeisteren.. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 26.Juni.2017 Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 Tittade lite på vindläget denna blåsiga sommar. https://www.windy.com Ser väl lite oroligt ut den närmaste tiden. Du har inte övervägt Elbe - Lübeck Kanal och Mittellandkanal? Där slipper Du ju i vart fall att få så mycket vatten på däck och kan normalt sett flytta Dig varjae dag. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 26.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2017 ebonita skrev 33 minutes ago: Tittade lite på vindläget denna blåsiga sommar. https://www.windy.com Ser väl lite oroligt ut den närmaste tiden. Du har inte övervägt Elbe - Lübeck Kanal och Mittellandkanal? Där slipper Du ju i vart fall att få så mycket vatten på däck och kan normalt sett flytta Dig varjae dag. Må man ikke der ha et kanalsertifikat? Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 27.Juni.2017 Del på Facebook Svart 27.Juni.2017 (redigert) Kanalcertifikat... jo det kan nog finnas krav på det även om jag under rätt många kanalresor aldrig blivit tillfrågad om det. I allmänhet så accepterar man ursprungslandets förarbevis och skandinaviska båtförare betraktas ofta med respekt som födda skeppare på kontinenten. Och kanalintyget är tämligen enkelt och jag undrar om du inte med lite uppfinningsrikedom och hjälp från BP-kompisar skulle kunna ordna det 'on the go'. Just nu är jag på väg till båten för att träffa en snickare, men hör av Dig om det är intressant så kan jag kanske vaska fram internetbaserad info och prov. Om man kör kanaler ena hållet så återstår ju möjligheten att gå yttre vägen på återresan om det blir passeligt väder. Redigert 27.Juni.2017 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2017 Takker Ebonita? Jeg sjekker muligheter. Er nå på vei over til Kiel, og legger oss der til i morgen vil jeg anta. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 27.Juni.2017 Del på Facebook Svart 27.Juni.2017 (redigert) Nei, du trenger ikke noe kanal sertifikat. Jeg har gått på alle de kanalene der med egen båt. Langt mer behagelig å gå kanalene, en det er å gå Tyske bukten, et helvetes vindhøl, har vært der også.. Du kan se bilder fra disse kanalene på min blogg Kaj-h.blogspot.com eller Ida Marie III Touring Europe Redigert 27.Juni.2017 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 27.Juni.2017 Del på Facebook Svart 27.Juni.2017 Husket at vi hadde en grei etappe fra Oost-Vlieland til innløpet av Kielkanalen. Likte meg godt i Vlieland og skulle til å anbefale det inntill jeg så at det er over dobbelt så langt, ikke halvparten av det du spør om. Vi stikker over en meter dypere enn deg. Sjekket havner på denne strekninen, og fant ingen gode som var dype nok. Ut fra hukommelsen var alternativet å ankre opp, eller en industrihavn. Morsomt område, gleder meg til du kommer så langt i turbeskrivelsen din. Sitér dette innlegget Link to post
onsing1 Svart 27.Juni.2017 Del på Facebook Svart 27.Juni.2017 Vil gjerne høre om du finner ei ålreit havn der, er på vei i motsatt retning og nærmer meg de øyene. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2017 Norderney er en bra havn. Der var jeg innom da vi hentet gammelbåten. Hadde vært fint å dele opp etappen fra Cuxhaven til Norderney, men jeg er usikker på de andre øyene. Langeoog var vi også innom, men det er for nærme Norderney til at det hjelper noe særlig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.