Kongereka Startet 3.Juli.2005 Del på Facebook Startet 3.Juli.2005 Hei alle båtkjennere. Har nettopp kjøpt meg en GH14 med styrekonsoll med en Tohatsu 15hk (85 mod) og har ett par spørsmål: motoren har ikke kontrollboks og jeg lurer på hvor man kan få tak i en slik som kan passe. En annen ting er hva man burde sjekke med motoren før man setter båten på vannet. Jeg har jo tross alt "ut døra garanti" og lurte på hvilke forhåndsregler man burde ta? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 3.Juli.2005 Del på Facebook Svart 3.Juli.2005 Kan ikke svare deg på spørsmålet, men ville bare gratulere med nybåten Velkommen i gjengen Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 4.Juli.2005 Del på Facebook Svart 4.Juli.2005 Hei, og gratulerer med ny båt! motoren har ikke kontrollboks og jeg lurer på hvor man kan få tak i en slik som kan passe. <{POST_SNAPBACK}> Tohatsu-forhandleren kan nok hjelpe deg her, et sannsynligvis billigere alternativ er å kjøpe en uoriginal, f. eks denne fra Ultraflex: Denne fant jeg hos Maritim. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 4.Juli.2005 Del på Facebook Svart 4.Juli.2005 Hei alle båtkjennere. Har nettopp kjøpt meg en GH14 med styrekonsoll med en Tohatsu 15hk (85 mod) og har ett par spørsmål: motoren har ikke kontrollboks og jeg lurer på hvor man kan få tak i en slik som kan passe. En annen ting er hva man burde sjekke med motoren før man setter båten på vannet. Jeg har jo tross alt "ut døra garanti" og lurte på hvilke forhåndsregler man burde ta? <{POST_SNAPBACK}> Når det gjelder motoren. -sjekk at den starter greit og går på tomgang uten ulyder. - sjekk at den kjøler greit, prøv helst båten på sjøen og kjør motoren varm slik at du kan sjekke at kjøling virker. Hvis det er kontrollstråle så sjekke at den spyler ut vann. - Hvis motoren virker sprek nok og båten går greit i plan er sikkert motoren i bra stand, hvis du må sjekke motoren på land så kan du måle kompresjonen. - Dette kan være veldig nyttig, skru ut tennpluggene og se på de, skal være en brunfarge. Hvis plugg(ene) er forskjellige eller den ene er veldig rene/blanke så så tyder det på vannlekkasje, styr unna. -sjekk ellers at alle håndtak osv løper lett, at startsnora ikke er slitt. JOH Sitér dette innlegget Link to post
seilbåt Svart 4.Juli.2005 Del på Facebook Svart 4.Juli.2005 Kontroller også gir olje, at den er ren og at det ikke er vann i den. jeg ville skiftet uansett slik at du vet den er ny. lykke til.. Sitér dette innlegget Link to post
Kongereka Svart 4.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2005 Takk for råd folkens! Har allerede begynnt å sjekke (fikle, fikle...) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 4.Juli.2005 Del på Facebook Svart 4.Juli.2005 Grattis med båt, og velkommen her på Baatplassen Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.