Jump to content

Ny båteier


Kongereka

Recommended Posts

Hei alle båtkjennere. Har nettopp kjøpt meg en GH14 med styrekonsoll med en Tohatsu 15hk (85 mod) og har ett par spørsmål: motoren har ikke kontrollboks og jeg lurer på hvor man kan få tak i en slik som kan passe. En annen ting er hva man burde sjekke med motoren før man setter båten på vannet. Jeg har jo tross alt "ut døra garanti" og lurte på hvilke forhåndsregler man burde ta? :cool:

Link to post
Share on other sites

Hei alle båtkjennere. Har nettopp kjøpt meg en GH14 med styrekonsoll med en Tohatsu 15hk (85 mod) og har ett par spørsmål: motoren har ikke kontrollboks og jeg lurer på hvor man kan få tak i en slik som kan passe. En annen ting er hva man burde sjekke med motoren før man setter båten på vannet. Jeg har jo tross alt "ut døra garanti" og lurte på hvilke forhåndsregler man burde ta? :cool:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Når det gjelder motoren.

-sjekk at den starter greit og går på tomgang uten ulyder.

- sjekk at den kjøler greit, prøv helst båten på sjøen og kjør motoren varm slik at du kan sjekke at kjøling virker. Hvis det er kontrollstråle så sjekke at den spyler ut vann.

- Hvis motoren virker sprek nok og båten går greit i plan er sikkert motoren i bra stand, hvis du må sjekke motoren på land så kan du måle kompresjonen.

- Dette kan være veldig nyttig, skru ut tennpluggene og se på de, skal være en brunfarge. Hvis plugg(ene) er forskjellige eller den ene er veldig rene/blanke så så tyder det på vannlekkasje, styr unna.

-sjekk ellers at alle håndtak osv løper lett, at startsnora ikke er slitt.

 

JOH

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...