Fusebox Startet 28.Juni.2017 Del på Facebook Startet 28.Juni.2017 (redigert) Vi har problemer med at temperatur alarmen går etter en liten stund med kjøring. Termometeret viser 80 grader, men blinker på termometeret i alarm modul og alarmen piper. Vi har dobbeltinstallasjon og har derfor fått testet med hovedkabelen fra den andre motoren (som er helt OK) og samme alarm slår da ut der. Jeg mener da at problemet ligger i, eller ved, motor, muligens også i 16 pins kontakten til motor. Det skal gå en White/Brown (W/BN) ledning til vakt, men kan heller ikke følge den lenger enn til inn i samle-strømpen langs motoren. Denne ledningen måler jeg +12V (batteri/lade-ispenning) på. Motoren som er OK mener jeg å ha målt til ca. 8V på samme ledning i sitt panel. Jeg mistenker at det er termperatur vakten som må byttes, men kan ikke finne den! Det sitter en sensor i termostat huset med én pinne, og når jeg tar ut den så mister jeg bare termometeret i dashbordet, men alarmen går fremdeles. Det er da Temperatur Sensor. Volvo sine tegninger viser (for 41-A og B) at vakten sitter ved siden av sensor i termostat huset, men der har jeg kun sensor, det andre hullet der vakten kunne ha sittet er plugget igjen. Noen som kan hjelpe ? Jeg får vekk alarmen ved å plugge ut 12V forsyning til alarmen, men det er jo ingen god løsning... Redigert 28.Juni.2017 av Fusebox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Her er plassering: Det er nr 3. plassert bak kjølar på STB side. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 28.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Tusen takk! Dette bildet har jeg ikke funnet noe sted i min jakt. Er det fra Owners Manual ? Antar at det er part numnmer "873066" ? http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7742700-30-9850.aspx Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Det er frå VP si verkstadhandbok for elsystem 31,32,41,42,43,44 og 300-serien. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.