båtbeboer Startet 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2017 Hei! Vurdere å bo på Killingen på Bygdøy. Noen som har erfaring med det? Jeg skal jobbe i sentrum, og er litt redd for at det blir litt for lang reisevei. Ser ut som Kongsgården er nærmeste busstopp. Tar det lang tid å gå dit? Er det eventuelt andre ting med Killingen som er greit å vite? Er det ok tilgang på vaskemasking, vann og strøm? Sitér dette innlegget Link to post
gregor Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Vaskemaskin finnes ikke, men jeg har pleid å vaske på laundromat som er restaurant/vaskeri på bislett. Har ordna meg maskin selv nå da.. Vann på brygga på sommern, men på vintern trenger man en litt lang slange. Det funker greit. Strøm er det. Flere som bor her :) Det er ca 20-25 min å gå til skøyen.. eventuelt 7 min på sykkel.. Jeg har bod her i 3 år og det har funket greit for meg i hvertfall :) Sitér dette innlegget Min prosjekt tråd for långedrag 44 i stål https://baatplassen.no/i/topic/102735-prosjekt-långedrag-44-1980/ Link to post
Artekno Svart 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 Har du bil der blir du vel flådd?? Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
NilsPils Svart 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 Det finns ofgså marinaer nærmere sentrum som leier ut ledige plasser til båtboer om sommeren, men hvor du ikke kan bo i båt om vinteren. Om vinteren er det relativt billig å bo i båten på Aker Brygge (men ikke om sommeren . . !) så noen flytter da dit. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
båtbeboer Svart 29.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 gregor skrev for 18 timer siden: Vaskemaskin finnes ikke, men jeg har pleid å vaske på laundromat som er restaurant/vaskeri på bislett. Har ordna meg maskin selv nå da.. Vann på brygga på sommern, men på vintern trenger man en litt lang slange. Det funker greit. Strøm er det. Flere som bor her :) Det er ca 20-25 min å gå til skøyen.. eventuelt 7 min på sykkel.. Jeg har bod her i 3 år og det har funket greit for meg i hvertfall :) Tusen takk for godt svar! Så du har vaskemaskin i båten nå? Jeg har også plass til vaskemaskin ombord, men er redd for at det drar mye strøm, pluss tar mye vann. Har forstått det slik at det kan være litt stress å fylle vann der. Men hvordan er det med dusj og toalett på land? Og er det stasjon for tømming av septiktank? Og er stømmen stabil? NilsPils skrev 56 minutes ago: Det finns ofgså marinaer nærmere sentrum som leier ut ledige plasser til båtboer om sommeren, men hvor du ikke kan bo i båt om vinteren. Om vinteren er det relativt billig å bo i båten på Aker Brygge (men ikke om sommeren . . !) så noen flytter da dit. Takk for svar! Jeg skal flytte i båt nå til høst/vinter, så da tror jeg AB, Kongen og Killingen er alternativene. Har snakket med alle tre, og det ser ut til at det kun er Killingen som har plass til meg kommende sesong. Av det jeg har lest meg frem til (bor ikke i Oslo nå, så får ikke besøkt havnene), så er det finest utsikt på Killingen. Når jeg ser på kartet så virker det også som båten ligger mer i le for vind og bølger på Killingen?? Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 (redigert) båtbeboer skrev for 2 timer siden: Av det jeg har lest meg frem til (bor ikke i Oslo nå, så får ikke besøkt havnene), så er det finest utsikt på Killingen. Når jeg ser på kartet så virker det også som båten ligger mer i le for vind og bølger på Killingen?? Jeg var på Killingen på befaring for to år siden mtp å bo der en vinter. Ble "advart" mot småkongetendenser hos driver, samt parkeringsproblematikk med svinedyre månedsabonnement på den eneste parkeringsplassen der. Det siste visstnok satt i sammenheng med dårlig klima mellom driver og grunneier på fastlandet der (kommunen??). Men, dette er RYKTER jeg ikke fikk sjekket ut. Anbefaler deg en god samtale med mer enn én av de som har bodd der en tid. Så finner du vel ut om dette stemmer, eller var bullshit jeg fikk servert... Redigert 29.Juni.2017 av Artekno (see edit history) Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
båtbeboer Svart 29.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 Artekno skrev 1 time siden: Jeg var på Killingen på befaring for to år siden mtp å bo der en vinter. Ble "advart" mot småkongetendenser hos driver, samt parkeringsproblematikk med svinedyre månedsabonnement på den eneste parkeringsplassen der. Det siste visstnok satt i sammenheng med dårlig klima mellom driver og grunneier på fastlandet der (kommunen??). Men, dette er RYKTER jeg ikke fikk sjekket ut. Anbefaler deg en god samtale med mer enn én av de som har bodd der en tid. Så finner du vel ut om dette stemmer, eller var bullshit jeg fikk servert... Tusen takk for nyttig svar! Når det gjelder parkering har jeg heldigvis ikke behov for det. På kartet ser det ut til at det ca er 5-10 min gange til nærmeste busstopp (Kongsgården), noe som er overlevlig. Jeg får ta meg en tur dit å ta tiden, for stort lengre enn 10 min til buss blir litt i lengste laget for min del. Jeg har sjekket bussrutene og det ser ut til at forbindelsene er gode nok:) Sitér dette innlegget Link to post
Randesund39 Svart 3.November.2017 Link til dette innlegget Svart 3.November.2017 Det er diverse problemer med å leie av Sjøsenteret Killingen. Det ene er at de via kontrakten påkaller seg monopol på alle jobber på båtene til de som ligger der. Følger man ikke det, vil man bortvises. Spøsmålet er om dette er lov. Husk at Sjøsenteret leier av Oslo Kommune, jamfør Småbåtutvalget sine hjemmesider. Det er også slik at pga useriøs drift, går folk i strupen på hverandre om vinteren, pga manglende kvalitet på strømnettet. Sjøsenteret Killingen ser ut til å ha mottat signaler på at de blir oppsagt, og har dermed ingen grunn til investeringer. Dersom man liker å bli skreket til, truet og utsatt for nærmest mafiatilstander, kan leieforhold med Sjøsenteret Killingen anbefales på det varmste. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.