Grønnskollingan Startet 28.Juni.2017 Del på Facebook Startet 28.Juni.2017 Har nå drevet med krabbefisking i et år, men uansett så har jeg enda mange spørsmål om krabbefisking. *hvor dypt bør man sette teiner i strand kommune/stavanger? *hva fisk er det best å bruke som agn? Har hørt at frossen agn kan være bra, er det sant? *bør man sette teinene på sandbunn, eller der det er Stein og tang og tare, har hørt at krabben gjemmer seg under sanden om sommeren, men er det sant? Hadde vært supert om jeg kunne fått noe svar ?? Sitér dette innlegget Link to post
Perkins88 Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 dybde komme an på varmen i vannet, varmt vann sett grunt gjerne 5-10m. Kaldt vann sett litt dypere 10-20m kraber liker seg somregel ikke på sandbund har jeg erfart(muligens noen har andre erfaringer) Krabbe liker berg og steinrøyser, gjerne berg mer en røys. Når det kommer til agn så brukte jeg makrell som jeg lagrer i frysen, syntes det var enklere og agne med frosset agn og det laget ikke like mye søl. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 29.Juni.2017 Del på Facebook Svart 29.Juni.2017 Frosset agn er OK. Tiner jo med en gang i vannet. Jeg bruker makrell, fiskehoder av alle slag og ellers det jeg måtte ha av fiskerester. Knuste blåskjell kan også brukes. Sjekk lovlig minstedybde der du setter. På Østlandet der jeg holder til er det ikke lov å sette teiner grunnere enn 25 m utenfor hummersesongen. Nord for Lista tror jeg det ikke er noen slik regel. Så ved Stavanger ville jeg prøvd meg frem fra 10 m og dypere. Om høsten i hummersesongen får vi styggmye krabbe på rundt 20 m. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Goodspeed Svart 30.Juni.2017 Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 (redigert) Her i Bergen/Nordhordlandstraktene, så prøver jeg å sette mellom 15 og 20 meter, etter tips fra lokale og uten å ha noe mer faglig begrunnelse for akkurat den dybden. Når vi har satt teiner på lenger nord rundt Ålesund, har vi prøvd oss på litt mer dypt vann når det er senvinter/vår da dette har blitt anbefalt (typisk rundt 70 meter). Sistnevnte har vi hatt bare sånn passe hell med. Redigert 30.Juni.2017 av Goodspeed (see edit history) Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.