Jump to content

VP 41, hvordan merker man at ekosbendet må skiftes?

furhan

Recommended Posts

Hvor gammelt er eksosbendet? Først og fremst så kan du ikke se at det begynner å bli dårlig det tæres opp innvendig til det brekker av. Noen er heldige å får et forvarsel med lekkasjer. Personlig har jeg vært utsatt for dette og unner ingen å havne i samme situasjon. Det blir dyrt hvis du fyller hele båten med eksos og uforbrent diesel.

Snakket med en takstmann i dag og han hadde vært på befaring hvor dette skjedde denne uken med en annen båt. Ikke noe pent syn nede i motorrom. i verste fall må motor ut og hele motor rommet renoveres, i tillegg til rens og bytte av alt innvendig i lugarer og cabiner. bare nå på våren har jeg hørt om 4-5 tilfeller. Billig forsikring å bytte hvis eksosbendet har sittet der siden motor var ny

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Enig med siste taler. Jeg har selv røket to stk, men heldigvis oppdaget det så raskt at det har fått lite praktiske konsekvenser. Andre gangen lå det faktisk en nytt bend i "om bord sortimentet", så jeg hadde vært forutseende. Dvs når det første røk skiftet jeg det - men det andre så veldig fint ut, så jeg trodde en sesong at tidligere eiere hadde byttet det. Men det hadde de altså ikke.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...