Askeladden 605 Startet 30.Juni.2017 Del på Facebook Startet 30.Juni.2017 Hei. Jeg har kjøpt en 2005 Askeladden 605 Explorer med Mercury Optimax 150. Av instrumenter er det kun tankmåleren som virker av 'analoge instrumenter'. Trim-setting og turtall indikeres på det digitale smartcraft-instrumentet men ikke på de tradisjonelle instrumentene. Heller ikke fartsmåleren virker. Både ledninger til turteller og trim, samt trykkslange til fartsmåler ser ut for å være tilkoblet oppe i instrumentpanelet og alle sikringer ser ellers ut for å være i orden. Er det noen her inne som har noen formening om hva som kan være årsaken til at instrumenter ikke virker? Sitér dette innlegget Link to post
ArnsteinM Svart 2.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2017 Jeg har samme problem på samme båt med samme motor. Men har ikke noe forslag til løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 2.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2017 Ein fellesnevner for alle instrument kan vera minusledningen. Sjå etter om den er tilkoblet skikkelig i begge ender og fri for brudd eller annen skade. Sitér dette innlegget Link to post
Karl Norge Svart 3.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2017 Vil tro at de ikke er tilkoblet i andre enden. Skal du ha analoge instrumenter fra digitale signaler, må du ha en signal omformer. En dings som omformer fra digitalt til analogt. Denne har du nok ikke. Tankmåleren får analogt signal. Selg de analoge instrumentene som ikke er i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Karl Norge Svart 3.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2017 Karl Norge skrev for 7 timer siden: Vil tro at de ikke er tilkoblet i andre enden. Det er feil, det jeg skrev ovenfor. Bare vrøvl. Pleier å ligge til rette for å koble både analoge og smartcraft instrumenter på kabel fra motor. Et tips herfra er at analoge turtellere og trimgivere har en viss levetid. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.