HerJo Startet 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2017 Etter årevis på plan kom inspirasjonen tuslende og første steg for å få den gamle Herwa'en på sjøen igjen ble tatt: utskjæring av bunn og fjerning av søkkvått skum. Så langt så vel. Nå kommer utfordringen å bygge dette opp igjen. Skummet var jo en del av konstruksjonen, og jeg ser for meg et rutenett av spant/avstivere for å kompensere for skummet. Er det som er skissert på bildet sånn noenlunde lurt? For mye? For lite? Planen var å bruke Divinylcell og glassfiber, men kanskje disse Litexplatene som brukes på våtrom kan erstatte divinycell'en? Den er ikke akkurat lagerført på nærbutikken her ute... Gode forslag om både dette og prosessen generelt mottas med takk. For eksempel hvordan man går frem for å få ny glassfiber til å henge på gammel glassfiber osv. På forhånd takk! Link to post
okristi Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Du finner info her ned litt søk på båtplassen. Jeg kan anbefale tråden til Komodo. Han har testet ut litt av hvert vedrørende distansemateriale etc. Se mer på denne linken Jeg har gjort noe lignende som det du skal til med på lin Selco. Mer info om det prosjektet finner du her; http://iloapp.prosjektblogg.no/blog/selco?Home&post=8 Lykke til videre med prosjektet fjord.prosjektblogg.no selco.prosjektblogg.no Link to post
HerJo Svart 3.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 (redigert) Se der ja - da har jeg litt lesestoff. Skulle det dukke opp noen flere tips blir jeg ikke direkte misfornøyd av det heller... Redigert 3.Juli.2017 av HerJo (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn