Jump to content

Herwa - skummet er ute av bunnen, hvor skal avstivere/"spant" monteres?

HerJo

Recommended Posts

Etter årevis på plan kom inspirasjonen tuslende og første steg for å få den gamle Herwa'en på sjøen igjen ble tatt: utskjæring av bunn og fjerning av søkkvått skum. Så langt så vel. Nå kommer utfordringen å bygge dette opp igjen. Skummet var jo en del av konstruksjonen, og jeg ser for meg et rutenett av spant/avstivere for å kompensere for skummet. Er det som er skissert på bildet sånn noenlunde lurt? For mye? For lite? Planen var å bruke Divinylcell og glassfiber, men kanskje disse Litexplatene som brukes på våtrom kan erstatte divinycell'en? Den er ikke akkurat lagerført på nærbutikken her ute... 

Gode forslag om både dette og prosessen generelt mottas med takk. For eksempel hvordan man går frem for å få ny glassfiber til å henge på gammel glassfiber osv. På forhånd takk!

Avstiving%20i%20bunn.jpg

Du finner info her ned litt søk på båtplassen. Jeg kan anbefale tråden til Komodo. Han har testet ut litt av hvert vedrørende distansemateriale etc. Se mer på denne linken 

Jeg har gjort noe lignende som det du skal til med på lin Selco.

Mer info om det prosjektet finner du her; http://iloapp.prosjektblogg.no/blog/selco?Home&post=8

Lykke til videre med prosjektet

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...