Jump to content

Ny drivstoffmåler på gammel giver - hvor skal ledningene kobles

thomassv

Recommended Posts

Jeg har problemer med at min nåværende dieselmåler stopper på 50% og lurer på om jeg må bytte instrument eller giver. I første omgang har jeg kjøpt et nytt instrument på Biltema http://www.biltema.no/BiltemaDocuments/Manuals/25-8034_man.pdf men lurer på om dette kan kobles på den giveren jeg har eller ikke? Det er bare en ledning som skal kobles til giver fra dette instrumentet, men min giver har mist to muligheter.

Håper at jeg ikke behøver å bytte giver med mulighet for lekkasjer osv. Vedlagt er et bilde av tanken med giver. 

Hilsen Thomas

Diesel måler.JPG

Utifrå bildet blir det omtrent rein tipping, men -

For meg ser det ut som dei to svarte ledningane er tilkobla samme skrue, som ikkje er isolert frå godset i giveren. Desse bør i so fall gå til minus / gods. Den blå ser ut til å vera tilkobla eit koblingspunkt som er isolert frå gods. Hvis den blå og den eine svarte er tvillingledning som går til instrumentet, ville mitt forsøk vera:

Koble den svarte til instrumentet sin 1 blå, og koble den blå til instrumentet sin 3 svart. Men dette er eit forsøk, eg lover ikkje at det virker, men eg ser ikkje potensiale for at dette forsøket skal kunna ødeleggja instrument eller giver.

Magne

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...