Jump to content

JP Viking Power 16 membranlensepumpe dusj suger dårlig - kan fikses eller kjøpe ny?

thomasd

Recommended Posts

Vi har en Viking Power 16 lensepumpe i den "nye" båten som viser seg å ikke fungere så bra. Har fått den til å suge vann en gang, men like etterpå (altså nyprimet) virker den ikke. Er det mulig å gjøre noe med pumpen/smøre/bytte deler - eller er det ny pumpe som gjelder?

Antatt samme som denne karen opplevde: 

Takk for tips,

Thomas

Jeg kjenner ikke denne lensepumpen spesielt. 

Men en generell utfordring for dusjlensepumper er hår og såperester. Du bør se om det er mulighet for å åpne opp for rengjøring av pumpe og/eller slange oppstrøms for pumpen. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Ok, takk. Har googlet videre og ser at det finnes mulighet for å kjøpe ny "gummi". Pumpen er 10 år gammel, så mulig det er for tidlig for denne å ryke og at det heller er en rens som trengs.

Om/når jeg får den til å gå - kunne man kjørt igjennom litt avløpsrens og latt det stå en stund?

Avløpsrens: Mulig, men jeg har mer tro på demontering og rengjøring. Dette blir ikke det samme som avløpene i et hus. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...