Jump to content

Simrad 3G radar. Phase senter og nøyaktighet


TB22

Recommended Posts

Produsentene er håpløst dårlig på å oppgi alle tekniske data dessverre. Jeg anntar at målingene er fra senter av domen (ingen grunn til at det skulle være noe annet).

 

Vill guestimering så vil jeg si at presisjonen i rekkevidde sannsynligvis er bedre enn 1 meter, men må sette meg ned å forske og regne litt for å si noe helt sikkert.

Redigert av Kenneth 81 (see edit history)

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Det stemmer, unøyaktigheten vil være i prosent. Den bestemmes av hvor nøyaktig radaren måler tiden fra "pulsen" sendes til den mottas. Feilen vil være lik i prosent uavhengig av rekkevidde og varierer dermed med avstand til målet.

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...