jornea Startet 1.Juli.2017 Del på Facebook Startet 1.Juli.2017 Hei, håper å få litt hjelp her. I fjord begynte motoren å fjuske og gikk ikke på full fart. Det hjalp litt når jeg luftet dieselsystemet men problemmet kom tilbake etter kort tid. Jeg valgte da å gjøre rent dieseltank, bytte slanger og filter samt grovfilteret som sitter i banjokobling på fødepumpa. Det skal sies at det var endel drit der. Når dette var gjordt var fremdeles problemet der. Jeg skjekket at lufting til tank var ok. Jeg tok av fødepumpen og byttet tetninger og sjekket innmaten. Alt så ok ut. I våres når jeg skulle start den ville den ikke starte. Jeg plundret en god stund til jeg fant ut at når jeg bevegde på leveringsmengden til guverøren startet den. Men fuskingen var der fortsatt og motoren stopper iblandt. Noen ganger går den også helt fint. Den er værst når motoren er varm og det ryker ikke av eksosen. Motoren er en 6 sylindret Nissan fra midt på 80 tallet og dieselpumpa er Bosch. Er det noen andre som har hatt dette problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 1.Juli.2017 Del på Facebook Svart 1.Juli.2017 jornea skrev 4 minutes ago: Motoren er en 6 sylindret Nissan fra midt på 80 tallet og dieselpumpa er Bosch. Få dette inn i overskriften på innlegget, ellers blir det slettet! (Forumets regler.) Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg med problemet ditt. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
jornea Svart 3.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2017 Er det ingen som har noen erfaring med dette? Sitér dette innlegget Link to post
Sayana Svart 3.Juli.2017 Del på Facebook Svart 3.Juli.2017 (redigert) Har vert ute for at fjærene på plungerene har knekt. det ser du ved å ta av dekselet på siden av pumpa. Det var Japsepumpe på den men det er samme prinsippet som Bosch.Hvis fjærer er knekt drar den ikke plunger i retur så du får ny fylling til neste arbeidsslag. Redigert 3.Juli.2017 av Sayana (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jornea Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2017 Hei Sayana Mener du de 2 fjørene som sitter i fødepumpen eller inne i selve dieselpumpen? Sitér dette innlegget Link to post
Sayana Svart 9.Juli.2017 Del på Facebook Svart 9.Juli.2017 (redigert) Hei det er inne i selve dieselpumpen. ta av luka på siden. Redigert 9.Juli.2017 av Sayana (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jornea Svart 10.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 Takk for tipset. da skal jeg skru opp og sjekke om fjærene er knekt. Tenkte å sjekke leveringdventilene som sitter på dieselpumpa for å se om de er ok. Sitér dette innlegget Link to post
Sayana Svart 11.Juli.2017 Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 Det kan være lurt. Sitér dette innlegget Link to post
Trulte II Svart 17.Juli.2017 Del på Facebook Svart 17.Juli.2017 Er det en 2,8 ltr diesel fra bil du har? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.