Jump to content

6-syl Nissan med Bosch dieselpumpe, fusker og gir ikke full effekt

jornea

Recommended Posts

Hei, håper å få litt hjelp her.

I fjord begynte motoren å fjuske og gikk ikke på full fart. Det hjalp litt når jeg luftet dieselsystemet men problemmet kom tilbake etter kort tid. Jeg valgte da å gjøre rent dieseltank, bytte slanger og filter samt grovfilteret som sitter i banjokobling på fødepumpa. Det skal sies at det var endel drit der. Når dette var gjordt var fremdeles problemet der. Jeg skjekket at lufting til tank var ok. Jeg tok av fødepumpen og byttet tetninger og sjekket innmaten. Alt så ok ut.

I våres når jeg skulle start den ville den ikke starte. Jeg plundret en god stund til jeg fant ut at når jeg bevegde på leveringsmengden til guverøren startet den. Men fuskingen var der fortsatt og motoren stopper iblandt. Noen ganger går den også helt fint. Den er værst når motoren er varm og det ryker ikke av eksosen.

Motoren er en 6 sylindret Nissan fra midt på 80 tallet og dieselpumpa er Bosch.

Er det noen andre som har hatt dette problemet?

jornea skrev 4 minutes ago:

Motoren er en 6 sylindret Nissan fra midt på 80 tallet og dieselpumpa er Bosch.

Få dette inn i overskriften på innlegget, ellers blir det slettet! (Forumets regler.)  

Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg med problemet ditt. :blush:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...