RITS Startet 1.Juli.2017 Del på Facebook Startet 1.Juli.2017 Volvo Penta D6-310 IPS-400. På vei til Sørlandet havarerer babord drev uten forvarsel, ingen alarmer på EVC. Registrerer ingen effekt forover eller akterover. Drevet ble overhalt av forrige eier i mars, og det er kjørt 15-20 timer av oss etter det. Krav om reklamasjon fremsatt mot selger. Men, drevet hadde bunnkjenning og ble overhalt i 2013, så ble begge drev overhalt igjen i juni 2016 før siste overhaling på babord i mars i år. Begynner å mistenke at undervannsdelen av drevet kan ha blitt slått skeivt slik at det spiser opp de nye lamellene etterhvert. Kan sammenligne med en bil der spissingen er feil, og man kjøper nye dekk for de er skeivslitt uten å ta tak i rotårsaken som er spissingen. Er derfor skeptisk til å overhale på ny uten å sjekke om undervannsdelen er skeiv, og ser at LaSa Motor har en form for innbyttesystem. Man kjøper ny upper housing og lower housing og returnerer de gamle delene og får refundert noe av utgiftene til de nye delene. Hvordan kan jeg sjekke at undervannsdelen ikke er skeiv? Noen som har peiling på IPS og som kan gi råd? Alle råd mottas med takk i håp om å berge litt av sesongen... Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.