Jump to content

Scand 25 classic - hvordan få bedre komfort?

MegaTrondy

Recommended Posts

Jeg har en Scand 25 classic som tur og kosebåt. Har overnattet i den bare et håndfull ganger siden jeg fikk den for et år siden. Min bedre halvdel klager på komforten i den. Det er en ok salong i front som kan slås ned til dobbeltseng. Putene i båten er ikke så gode, så en overmadrass er nødvendig. Problemet er at det er styr å dra den med seg hver gang. Det er også to stikk køyer med plass til to voksne (en i hver), men de føles klaustrofobisk. Det er så vidt plass til en person og man må ake seg inn med 90 grader knekk på grunn av skapene som står foran stikkøyene. Toalettet er bak og man må "klatre" ned i hekken på båten. Det er ikke ståhøyde. Det bråker (når motoren er i gang) og det er kaldt da det er som et utedo. Det er en sittegruppe akter i båten, men står bordet der sperrer det litt for inngangen til toalettet. Noen tips til hva man kan gjøre for å øke komforten litt (uten om å bytte båt)? 

Det er foråvidt imponerende at de har klart å få plass til 4 sengeplasser (dobbeltseng + 2 stikkøyer) i en 25 fot stor båt, men det går også litt på bekostning av plassen til å bevege seg rundt.

Samme type båt https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=79271840

Redigert av MegaTrondy
emne (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...