twskansen Startet 2.Juli.2017 Del på Facebook Startet 2.Juli.2017 (redigert) Har hatt litt forskjellige kartplottere opp igjennom årene, likeheten med dem alle er at de har fulgt med båten når jeg har kjøpt dem..... Nå står jeg her med en båt uten kartplotter, hva skal jeg kjøpe ? Har en 21 fot relativt rask skjærgårdsjeep, den blir i grove trekk brukt i området Vestfold og muligens en og annen finværstur over til østsiden av oslofjorden. Har tidligere hatt både med og uten ekkolodd, ser ikke helt for meg st jeg har behov for ekkolodd med mindre det er av typen som festes innvendig i båten og som kan "se" fremover. Men da regner jeg med st vi begynner å snakke om relativt dyre plottere... Har ikke mye å støtte meg på annet en tester som jeg jkan lese på nettet, og de testene er det ikke mange av. Har funnet 1 relativt ny http://www.batliv.se/wp-content/uploads/2016/03/BL1602_plotter.pdf i denne testen kommer "Simrad go7" ut som vinner. Synest pris str. Etc. Virker grei ? Er dette en grei kartplotter ? Burde jeg se på noen andre ? Forslag taes imot med takk :-) Redigert 2.Juli.2017 av twskansen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 2.Juli.2017 Del på Facebook Svart 2.Juli.2017 Simrad GO7 XSE er et godt valg. Den er basert på det som fram til i vår var toppmodellen til Simrad, NSS Evo2. Forskjellen er at GO XSE bare har touch betjening og 5 og 7" versjonene mangler Ethernet. Skjerm og prosessor er de samme som hos NSS Evo2. GO XSE har lyssterk skjerm med vid innsynsvinkel, rask prosessor, følsom GPS mottager, meget godt ekkolodd og brukervennlig menysystem. Så hvis ikke budsjettet tillater GO9 XSE så er min anbefaling GO7 XSE. En større skjerm er alltid en stor fordel. Skjermen på 9" modellen har over 60 % større areal enn 7". GO9 XSE har Ethernet som i dag er begrenset til radar, men dette vil sannsynligvis endre seg. Sitér dette innlegget Link to post
twskansen Svart 3.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2017 Takker så mye for svar :-) Regenr med at kartplottere er og har vært et tema med jevne mellomrom så folk er vel lei er temaet.... har prøvd å søke men finner ikke helt det jeg søker. Nå virker det som om simrad go7exe kan være et bra valg for meg, men er det noen som mener det er andre typer som egner seg like bra eller bedre så er det bare å rope ut. Tor w. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.