glemsomtass Posted July 4, 2017 Share Posted July 4, 2017 Hei godtfolk, Her om dagen, glemsom som jeg var, klarte jeg å glemme å skru på bensinlokket etter fylling. Så nå at havnekalesjen ligger akkurat over fyllepunktet, men det har vært ørlitegranne nedbør. Burde jeg tømme hele tanken eller høres det ut som jeg bekymrer meg unødig? Quote Link to post
rippie Posted July 4, 2017 Share Posted July 4, 2017 Har du bensinfilter med vannutskiller? Quote Link to post
John_Kr Posted July 4, 2017 Share Posted July 4, 2017 Hvilken båt og motor? Dette må du vurdere selv ... Avhengig av hvor mye vann du trur har gått ned i tanken, er det bare noen dråper så har jeg latt vannutskilleren tatt det anslår du volumet til en liter da har jeg tømt tanken. Jeg regner med at du har vannutskiller i på båten? Jeg har Evinrude e-teck, de liker ikke vann, så alt er så avhengig av mange faktorer. Quote Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
glemsomtass Posted July 4, 2017 Author Share Posted July 4, 2017 Motoren er en Yamaha F80 Det slo meg nå i stad at vi muligens har vannutskiller, ser det ligner noe på de resultanene jeg får på google. Boksen henger type bak med motor. Det har ikke høljet ned, men var nok til at jeg ble noge irritert når jeg gikk gjennom byen - så hvis noe har kommet nedi er det nok ikke mer enn noen dråper. Quote Link to post
ivar Posted July 4, 2017 Share Posted July 4, 2017 (edited) Er det av typen med glass under, så du kan se hva som kommer og som kan dreneres? om ikke, så ville jeg kjøpt med etpar ekstra filterinnsatser, så det kan byttes om det begynner å fuske Edited July 4, 2017 by ivar (see edit history) Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
glemsomtass Posted July 4, 2017 Author Share Posted July 4, 2017 Var nede og tok en kikk nå, det var visstnok "water separation filter", men kunne ikke se at det var glass under eller drenering. Sikkert lurt med ett par ekstra slike i bakhånd da. Får ta kontakt der jeg kjøpte båten og høre med de! Ser og at det var mer skjermet enn jeg først antok så spørs om det har kommet noe særlig regn nedi i det hele tatt - men nå ble jeg straks mye klokere! Quote Link to post
nomen Posted July 4, 2017 Share Posted July 4, 2017 Med de små mengdene du antyder og med vannutskiller, ville jeg ikke bekymret meg. Kjør tanken tom på slutten av sesongen og rens ut evt. vann da (bør jo gjøres/kontrolleres uansett da) Quote Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
John_Kr Posted July 4, 2017 Share Posted July 4, 2017 Da foreslår jeg at du kjører 1 eller 2 turer, deretter bytte vannutskillerfilter, slik jeg leser deg så har du ikke byttet dette filtret regelmessig, da er det kanskje på tide å bytte det uansett. Filtret ligner normalt et "oljefilter" eller en innvendig utbyttbar filterelement, da blir filterhuset tømt. Quote Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
glemsomtass Posted July 4, 2017 Author Share Posted July 4, 2017 Stemmer at jeg ikke har gjort det så langt. Kjøpte båten i fjor sommer og hadde den inne hos selger for typiske ervice og opplag i vinter så er muligens noe de gjør da? Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.