Jump to content

Stålbåt, kan jeg la grunning og sparkel stå uten topp strøk?

gregor

Recommended Posts

Jeg driver å pusser ned dekket for å male alt igjen.. Foreløpig har jeg pusset ned fra bakerst og til og med cockpit.. Alt er ikke pusset ned, men mange flekker.. Jeg måtte reise bort i helgen og siden det var mye blankt stål så valgte jeg å få på grunning (jotun epoxy yacht hb ) på alt som var bart stål. Jeg har også hatt på sparkel på noe av det.

Planen var nå å pusse ned det som er sparklet og male på et strøk til med grunning (jotun antipest) også ha på et topp strøk før jeg pusser ned resten av båten og gjør det samme der.. også et topp strøk over hele dekket til slutt..

Siden jeg uansett må pusse over det første top strøket siden det blir endel dager i mellom så tenkte jeg at jeg bare starter med en gang å pusse ned resten av båten og lar den første delen stå med primer og sparkel og heller pusser over alt det når jeg kan male hele dekket med antipest samtidig..

Så det jeg lurer på er om det går greit å la jotun epoxy yacht hb + noe sparkel stå så lenge jeg pusser lett over før jeg tar neste strøk?

Min prosjekt tråd for långedrag 44 i stål

https://baatplassen.no/i/topic/102735-prosjekt-långedrag-44-1980/

Ja det var det jeg tenkte.. ble bare usikker på om masticen kansje ikke var tett nok i seg selv.. 

Antipest blir bare som en annen primer ja.. antipest strøket jevner også ut mastic strøket litt så det blir en bedre overflate til topp strøket.. mastic malinga er hard og seig å få strøket skikkelig ut..

Min prosjekt tråd for långedrag 44 i stål

https://baatplassen.no/i/topic/102735-prosjekt-långedrag-44-1980/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...