gregor Startet 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2017 Jeg driver å pusser ned dekket for å male alt igjen.. Foreløpig har jeg pusset ned fra bakerst og til og med cockpit.. Alt er ikke pusset ned, men mange flekker.. Jeg måtte reise bort i helgen og siden det var mye blankt stål så valgte jeg å få på grunning (jotun epoxy yacht hb ) på alt som var bart stål. Jeg har også hatt på sparkel på noe av det. Planen var nå å pusse ned det som er sparklet og male på et strøk til med grunning (jotun antipest) også ha på et topp strøk før jeg pusser ned resten av båten og gjør det samme der.. også et topp strøk over hele dekket til slutt.. Siden jeg uansett må pusse over det første top strøket siden det blir endel dager i mellom så tenkte jeg at jeg bare starter med en gang å pusse ned resten av båten og lar den første delen stå med primer og sparkel og heller pusser over alt det når jeg kan male hele dekket med antipest samtidig.. Så det jeg lurer på er om det går greit å la jotun epoxy yacht hb + noe sparkel stå så lenge jeg pusser lett over før jeg tar neste strøk? Sitér dette innlegget Min prosjekt tråd for långedrag 44 i stål https://baatplassen.no/i/topic/102735-prosjekt-långedrag-44-1980/ Link to post
jeb Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Ja det skulle jeg tro gå bra, det er jo to komponent du bruker, når det står for lenge må du jo bare pusse over for vedheft på antipesten din. jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Shore Svart 5.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2017 Unnskyld min uvitenhet, men hva skal man med antipest på en stålbåt? Er det et kombinasjonsprodukt? Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Hulda Svart 5.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2017 Går ok, mattslipe når du går over malingsintervallet. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 5.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2017 Svar til Shore: Antipest: Annet ord for grunningsmaling som helt sikkert selger bedre til båteiere. Samme hva en bruker bare det blir tett... og forblir tett. Sitér dette innlegget Link to post
gregor Svart 5.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2017 Ja det var det jeg tenkte.. ble bare usikker på om masticen kansje ikke var tett nok i seg selv.. Antipest blir bare som en annen primer ja.. antipest strøket jevner også ut mastic strøket litt så det blir en bedre overflate til topp strøket.. mastic malinga er hard og seig å få strøket skikkelig ut.. Sitér dette innlegget Min prosjekt tråd for långedrag 44 i stål https://baatplassen.no/i/topic/102735-prosjekt-långedrag-44-1980/ Link to post
jeb Svart 5.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2017 (redigert) Denne Masticen skal vel på før grunningen og primeren og deretter maling på toppen. Redigert 5.Juli.2017 av jeb (see edit history) Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.