Arvid_A Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Her er et bilde tatt midt ute i Skagerak på veg til Skagen sist torsdag kveld. Snakk om flotte forhold! Hvis noe skal kunne kalles ”silkeføre” på sjøen, så må det være dette! Quote Link to post
evenR4u Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Absolutt fantastisk - for oss med motorbåt. Men, det var kanskje ikke Hansviken du var ute på tur til Skagen med? Kjørte over fra Strømtangen til litt S for Færder midt på dagen sist lørdag. Det gikk på direkte kurs (fra Struten) i marsjfart på noen og tjue med familien og pikk-pakk. Ikke ofte jeg har opplevd det midtsommers. Som oftest litt sjø og derfor opp med fremre kalsje mot sprut og farta ned i 15-17. Fikk forresten og helt tilfeldig - vi ante ikke på forhånd - med oss Soloppgangs-konsert med Ole Edvard Antonsen og band i friluft på fjellknatten på Verdens Ende kl 04 søndag morgen. Fantastisk musikk og opplevelse. Anbefales trefolds!!! (Artistene varierer fra årtil år, om jeg forsto riktig). Quote evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Arvid_A Posted July 5, 2005 Author Share Posted July 5, 2005 (edited) Absolutt fantastisk - for oss med motorbåt. Men, det var kanskje ikke Hansviken du var ute på tur til Skagen med?Nei, det var nok ikke Hansviken som fikk seg Skagentur Dette var årets "gubbetur", som ble gjennomført med en 38 fots seilbåt - under fantastiske motorbåtforhold. Edited July 5, 2005 by Arvid_A (see edit history) Quote Link to post
Beneteau Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Fantastisk flott bilde , dere var heldig med den turen. Quote Link to post
Laholm Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Og Skagen holder fortsatt stilen. Etter en relativt livat helg med festival har roen senket seg i den grad den gjør det her om sommeren. Har ikke lagt merke til noen vimpler (har heller ikke en selv.......) Ligger i vår "lille" Viknes 1030 og ser de store seilbåtene og flybridgebåtene komme og gå. Dersom noen flere båtplassenfolk enn meg har oppdaget det fritt tilgjengelige trådløse nettverket her, og ligger i havnen, er det koselig om man stikker bortom. Kaffe har vi i hvert fall (selv om det med vimpelen selvsagt er en litt flau affære) Fortsatt god sommer. Quote Laholm Link to post
kapptein Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 (edited) Fikk forresten og helt tilfeldig - vi ante ikke på forhånd - med oss Soloppgangs-konsert med Ole Edvard Antonsen og band i friluft på fjellknatten på Verdens Ende kl 04 søndag morgen. Fantastisk musikk og opplevelse. Anbefales trefolds!!! (Artistene varierer fra årtil år, om jeg forsto riktig). <{POST_SNAPBACK}> Misunnelsesverdig opplevelse... foregår dette hvert år på bestemt dato? Fikk du med deg hvem de andre artistene var? OE Antonsen bor vel derute så vidt jeg husker - da savner han vel ikke Mjøsa.... Edited July 6, 2005 by kapptein (see edit history) Quote Mjøssamlingene Link to post
evenR4u Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Misunnelsesverdig opplevelse... foregår dette hvert år på bestemt dato? Fikk du med deg hvem de andre artistene var? OE Antonsen bor vel derute så vidt jeg husker - da savner han vel ikke Mjøsa.... <{POST_SNAPBACK}> Band: OE + Tom Erik Antonsen bass + Atle Halstensen keyboards + Svein Dag Hauge gitar + Per Hillestad trommer. Drevne karer (og noe kor var det også). Arrangementet var en del av Vestfold Festspillene. Et annet arr under spillene tidligere i juni var "En drømmedag på Østre Bolærne". Etter hva jeg oppfatta av lokale folk derover var dette en årviss opplevelse med varierende artister på en natt til søndag tett på 1. juli - for å si det sånn. Kanskje noe mer på www.vestfoldfestspillene.no ? Quote evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Recommended Posts