ludvix Startet 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2017 Hei! Jeg er nå den lykkelige eier av en Beneteau 750 som benyttes flittig ifm fiske. Behovet for spylepumpe dukket fort opp og jeg har nå, etter anbefaling, anskaffet en Jabsco pumpe som jeg skal montere. Jeg tenkte å montere denne rett under akterdekket, men ser at det er en utfordring med at båten her har innerskrog. Noen som har erfaring med hva som er best egnet sted for skroggjennomføring ? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Hei Dersom båten har toalett, kan du montera eit t-stykke på vassinntaket til toalettet, og ta vatn derifrå. Ask Sitér dette innlegget Link to post
ludvix Svart 6.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Ja, tenkte på det først, men ble frarådet det av erfarne båtfolk. Dette skyldes visstnok at det kunne oppstå en vakuumeffekt som kunne medføre at du fikk spor av toalettelementer i spylevannet (?) Uansett, Jabscopumpen kan monteres over vannlinjen og har således en sugeffekt - hvordan vil dette fungere mot toalettet uten at jeg monterer en egen stengeventil denne veien. I så fall er det vel ikke mulig å benytte toalettet uten å åpne denne ventilen i hvert tilfelle ? Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Sett en tilbakeslagsventil på slangen til toalettet. Jeg har felles inntak for toalett og spylepumpe, virker utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.