Kjetil1 Startet 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2017 Inspirert av båtvaskespørsmålet, må jeg få lov å spørre om hva folk mener om maskinpolering av båter i gjestehavner? Selvfølgelig må folk få vaske og pleie båtene, men etter å ha hørt på en med stor seilbåt og polermaskin en halv lørdag, synes jeg at akkurat maskinpolering er litt mye... Håpet jo lenge at det var bare litt som skulle poleres, og lurte lenge på om det var kun jeg som la merke til støyen. For i en rolig gjestehavn ble det støy. I hjemmehavn før båter skal sjøsettes er det lyden av vår ... Men hørte andre også som mumlet litt om nødvendigheten av å stå på dekk med maskin... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Lars H. Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Foregår dette i Smøgen i fellesferien er det vel ikke noe problem i all støyen som likevel er et slikt sted. Men hadde noen satt igang med slikt i nabobåten en stille dag i en rolig havn i juni, hadde jeg nok blitt litt irritert. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ms Fortuna Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Nei det er slett ikke greit, nå må disse overivrige gnikkerne sette seg ned å nyte båtlivet litt isteden. Vi opplevde det samme i Son i påsken, der var det to av dem som på død og liv skulle maskinpolere sine store stoltheter på 50 fot. Det var strålende vær og alle andre satt ute i sola og kosa seg, en stund ihvertfall... Hva er greia? Båtpuss, vask og gnikk tar jeg i hjemmehavn jeg, og når jeg er på tur er jeg på tur. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Det høres ut som et godt eksempel på dårlig dømmekraft og jeg håper noen snakker meg til rette om jeg gjør det.... Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Nei, dette synes jeg ikke hører hjemme i gjestehavn. Spyle av saltvann, det er ok, det gjør vi fleste. Men maskinpolering, det er ikke ok. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Dette kan vel gå litt over streken. De fleste ønsker jo ro og fred når man legger til kai og gjerne vil nyte dagen i det maritime miljøet uten bråk fra poleringsmaskiner. Dette synes jeg primært bør foregå i hjemmehavn eller på en annen plass der man ikke forstyrrer andre. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Høres ideelt ut, man koser seg og har tid til å gjøre slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Nei, ikke i en gjestehavn midt i sesongen (etter St.Hans). Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Shore Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Mouche skrev 7 minutes ago: Nei, ikke i en gjestehavn midt i sesongen (etter St.Hans). Den skjønte jeg ikke. Er det mindre forstyrrende for de som ferierer før St.Hans enn de som ferierer etter? Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Mouche Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Nei, men de er vel langt færre og ikke på ferie vil jeg tro. FOr egen del anser jeg det som uhørt å drive med den type vedlikehold i en gjestehavn uansett tidspunkt. Vet om hyttefelt hvor alt arbeid som medfører mye lyd er bannlyst i perioden fra St.hans til skolestart, en god ordning etter mitt syn. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Komodo Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Da får vi kaste litt bensin på bålet her Dette må det vel være helt greit å holde på med i gjestehavner? I uthavn derimot, der folk reiser for å få fred, bør jo slike aktiviteter være bannlyst. For med aggregat om bord er det jo ingen begrensning på hvor man kan legge seg til for å polere. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
dennrick Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 haha, ditt nettroll Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Lingefan Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 (redigert) For 8-10 dager siden la jeg til litt langt ut på en brygge i et gjestehavnanlegg for å dra på restaurant og lenger inne på bryggen hadde en seilbåtkar okkupert hele bryggen med seilene sine som han vasket og skrubbet utover det hele. Det var umulig å gå forbi uten å bli våt på bena eller forstyrre han, evt tråkke på seilene hans. Alternativet var å svømme rundt... synes det var litt å ta seg til rette på den måten, men valgte å ikke si noe og å forsøke å tråkke minst mulig på seilene hans. Han sa ingenting og beklaget seg ikke og bare fortsatte med sitt. Redigert 6.Juli.2017 av Lingefan (see edit history) Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
nordan family 27 Svart 7.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2017 Jeg oppsøker ikke gjestehavner for å få stillhet, så det ville ikke irritert meg. Men gjør det ikke selv. Vasker gjør jeg. Håndpolerer gjør jeg også. Har jeg hatt en båt på utsiden kan jo dekket rett og slett se ut som en blanding av sandkasse og gjørmesti. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 7.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2017 Ungene bråker så mye at enhver som avleder oppmerksomheten bort fra oss er velkommen... men når de har lagt seg hadde det vært greit å slippe å gjøre på en j#%la polérmaskin. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
baatsman Svart 7.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2017 På dagtid, helt OK synes jeg. I en gjestehavn kommer det og går båter hele tiden. Hvis dette skjer i Strømstad i fellesferien tror jeg knapt noen ville lagt merke til det. Hadde det vært på en brygge langs med i ytre led, da er det annerledes. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Artekno Svart 7.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2017 Av og til må noen til pers med nødvendige reparasjoner og vedlikehold. Noe bråk kan man da tåle, men det er jo greit da at det faktisk er noe som MÅ gjøres. Maskinpolering i time etter time er godt bortenfor hva man skal akseptere. Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Draco24styling Svart 7.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2017 Opplevde dette i Halden under grensetreffet i fjor. Båten det gjaldt lå rett utenfor restaurantene ved hotellet. Brydde meg ikke om det jeg. Men valgte en restaurant litt lenger vekk? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.