Jump to content

E-Nex Marine XV31 MF batteri - er dette vedlikeholdsfritt?

Goodspeed

Recommended Posts

Kom over noen tråder rundt dette med koking av batteri, dårlig batteri, sjekk av vann osv. og er litt usikker på om mine er "vedlikeholdsfrie" i den forstand at så lenge de virker som normalt og er grønn i indicator-feltet på selve batteriet, så er de ok? Nå hører jeg ikke noe lyd som tyder på koking eller noe slik altså, det var bare når jeg leste om det at det slo meg at jeg ikke har så mye forhold til akkurat dette rundt vedlikehold av batterier. Jeg tapper aldri batteriene helt og lader når jeg ligger på landstrøm på tur (vedlikeholdslader). Utover dette, er det kun normalt vedlikehold i form av å holde det rent og pent, samt sjekker at indikatorlampen er grønn og spenning er slik den pleier. Er det så mye mer sjekker jeg kan/burde gjøre på disse batteriene?

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...