hoistthesails Startet 4.Juli.2005 Del på Facebook Startet 4.Juli.2005 Jeg har montert en Marna L2 18 hk diesel fra 1970 i snekka. Er det noen vits å bruke noe bedre en vanlig mineralsk olje? Er det i tillegg noen vits å fylle noe annet en den biligste 90 oljen i gearet? Bør jeg bruke noe sjøvannsbestandig fett i hylse, trekkrør-propellhode? Eller må jeg bruke kasar 2 som forskrevet? Ved å bytte til andre oljer, kan jeg da forlenge oljeskift-intervaller? (Som nå er 100t / 2 ganger årlig) Det er jo skjedd mye utvikling siden 1970. Sitér dette innlegget Vet du hva? Når det nappær ska du dra Link to post
Janoho Svart 4.Juli.2005 Del på Facebook Svart 4.Juli.2005 Mineralsk olje er fin fint, det har den gått på i hele sitt liv, ingen vits å bytte nå. Du kan faktisk risikere lekkasjer fra pakninger, simmeringer osv pga skitt og smuss som løsner opp vha. syntetiske tilsetninger. Når det gjelder gearolje, ring disse: http://www.marna.no/ , fantastisk service der. De kan sikkert gi deg andre tips også. JOH Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.