hoistthesails Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Jeg har montert en Marna L2 18 hk diesel fra 1970 i snekka. Er det noen vits å bruke noe bedre en vanlig mineralsk olje? Er det i tillegg noen vits å fylle noe annet en den biligste 90 oljen i gearet? Bør jeg bruke noe sjøvannsbestandig fett i hylse, trekkrør-propellhode? Eller må jeg bruke kasar 2 som forskrevet? Ved å bytte til andre oljer, kan jeg da forlenge oljeskift-intervaller? (Som nå er 100t / 2 ganger årlig) Det er jo skjedd mye utvikling siden 1970. Quote Vet du hva? Når det nappær ska du dra Link to post
Janoho Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Mineralsk olje er fin fint, det har den gått på i hele sitt liv, ingen vits å bytte nå. Du kan faktisk risikere lekkasjer fra pakninger, simmeringer osv pga skitt og smuss som løsner opp vha. syntetiske tilsetninger. Når det gjelder gearolje, ring disse: http://www.marna.no/ , fantastisk service der. De kan sikkert gi deg andre tips også. JOH Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.