Haukefer Startet 8.Juli.2017 Del på Facebook Startet 8.Juli.2017 Hei, målte eksosbendet til 130 grader på undersiden. På oppsiden var det ca 80 grader, ellers rundtom på blokka var det 65-70 grader (skal få en runde med systemrens) har forstått at dette er alt for varmt. Har hatt det liggende i saltsyre i natt og skal høytrykkspyle det senere idag. Hvordan skal det se ut inni? Når jeg spyler med hageslangen der kjølevannet kommer ut i eksosen så virker det som det er god flow der. Er det flere kanaler i bendet eller er det bare en utgang? Var meeeget skittent i bøtta idag så har nok fått rensket godt opp. Sitér dette innlegget Link to post
Haukefer Svart 8.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2017 Opp Sitér dette innlegget Link to post
Haukefer Svart 30.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Sku til med systemrens idag. Åpnet termostathus og sku fjerne termostathus, den låg i 3 deler. Eine delen låg inni manifoild. Bypass hullet var omtrent tett. Har eg her funnet synderen for "feberen"? Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 30.Juli.2017 Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Jepp? Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
sebba2 Svart 30.Juli.2017 Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Riv ut termostat og prøv igjen .... Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Haukefer Svart 31.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2017 Fekk ein voldsom Flow på kjølevannet uten termostat vertfall. Skal ner til Haugesund å hente ny termostat Plus pakninger så skal jeg ut å teste :-) Sitér dette innlegget Link to post
Haukefer Svart 1.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2017 Har ikke temperaturmåler i båten, hvor varm skal en sjøvannskjølt motoren bli? Skal vell ikke overstige 70 grader? Og om den blir 65-70 grader så klarer eg vell ikke å holde på blokka.. Etter jeg monterte ny termostat så ble merkelig nok kjølevannet som kom ut eksosen varmer. Manifoilden er kald og den kan jeg holde på, men resten av motoren er litt i overkant varm til å ha handa på. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.August.2017 Del på Facebook Svart 1.August.2017 Sjøvannskjølt skal ikke over 65 grader. Over 60 grader klarer du ikke å holde handa på mer enn et par sekunder. Men et termometer hadde vært greit å ha ja.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Haukefer Svart 1.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2017 Ja er ett par sek jeg klarer å holde. Så kan hende den er innafor egentlig. Ligger ett biltema instrument i båten med giver, skal se om jeg får koblet opp det. Tviler på den giveren passer overens med gjengene i blokka. Kan jeg evt bruke orginal giver som står i? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.August.2017 Del på Facebook Svart 1.August.2017 Du vil nok ha problemer med å få rett lesning med den kombinasjonen. Om ikke Biltema giveren passer, får du overganger samme sted. Så det burde la seg gjøre å få montert den ganske smertefritt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Haukefer Svart 1.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2017 Takk for svar :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.