Jump to content

Høy temperatur eksosbend VP Md7a

Haukefer

Recommended Posts

Hei,

målte eksosbendet til 130 grader på undersiden. På oppsiden var det ca 80 grader, ellers rundtom på blokka var det 65-70 grader (skal få en runde med systemrens) har forstått at dette er alt for varmt. Har hatt det liggende i saltsyre i natt og skal høytrykkspyle det senere idag.

Hvordan skal det se ut inni? Når jeg spyler med hageslangen der kjølevannet kommer ut i eksosen så virker det som det er god flow der. Er det flere kanaler i bendet eller er det bare en utgang?

Var meeeget skittent i bøtta idag så har nok fått rensket godt opp.

• 3 uker senere...

Har ikke temperaturmåler i båten, hvor varm skal en sjøvannskjølt motoren bli? Skal vell ikke overstige 70 grader? Og om den blir 65-70 grader så klarer eg vell ikke å holde på blokka.. Etter jeg monterte ny termostat så ble merkelig nok kjølevannet som kom ut eksosen varmer. Manifoilden er kald og den kan jeg holde på, men resten av motoren er litt i overkant varm til å ha handa på. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...