Jann Helmersen Startet 8.Juli.2017 Del på Facebook Startet 8.Juli.2017 Hei. Jeg har en 2007 mod Yamaha F115 som starter i gear. Når jeg starter den i gear så indikerer innstrumentet for feilkode 28 som jeg mener er bryteren som sier om motoren er i gear. Har koblet denne ifra og motoren starter fremdeles. Har testet bryteren og den ser ut til å virke fint. Får heller ikke noe feilkode når jeg passer på å sette den i fri. Er det noen som vet om det skal være tilkoblet en sensor i Kontrollboksen? Tips? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 8.Juli.2017 Del på Facebook Svart 8.Juli.2017 Det sitter vel sensor i kontroller boksen på de fleste 4T Yamahaene. Om bryteren på motoren virker løs så kan den vel bare være justert litt "grundt" pleier å sitte på ovalt hull. Sitér dette innlegget Link to post
Jann Helmersen Svart 9.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2017 Takk. Fant ut at bryter i kontroller ikke var tilkoblet. men bør det ikke være nok med at bryter på motor registrerer at motor er i gear for å hindre at den starter? Som jeg skrev tidligere så får jeg jo feilkode når jeg starter i gear så det tyder jo på at motor registrerer at den er i gear Sitér dette innlegget Link to post
Karl Norge Svart 9.Juli.2017 Del på Facebook Svart 9.Juli.2017 Jann Helmersen skrev 33 minutes ago: får feilkode når jeg starter i gear så det tyder jo på at motor registrerer at den er i gear Fant ut at bryter i kontroller ikke var tilkoblet. men bør det ikke være nok med at bryter på motor registrerer at motor er i gear for å hindre at den starter? Ja det kan virke som signalet om at motoren står i fri, veier tyngre når signalet kommer fra kontrollboksen, etter beskrivelsen. Eller at feil på en av bryterne, favoriserer startfunksjonen. En "eller" funksjon, i favør start. Noen ganger på havet er det kritisk å få start, selv om det skjer i gear, og heller gi feilmelding. Konstruktøren har vel tenkt noe i den retningen, og ikke at noen er så lure å regelrett koble vekk sikkerhetsfunksjonene. Sitér dette innlegget Link to post
Jann Helmersen Svart 9.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2017 Du har et Karl Norge skrev 54 minutes ago: Noen ganger på havet er det kritisk å få start, selv om det skjer i gear, og heller gi feilmelding. Du har et poeng der som ikke jeg tenkte på Sitér dette innlegget Link to post
Karl Norge Svart 9.Juli.2017 Del på Facebook Svart 9.Juli.2017 Sannsynligheten for at det blir feil på begge bryterne samtidig er vel liten. Så da gis det heller feilmelding og startmulighet, når det er feil på bare en av bryterne. Selv har jeg alltid med årer, så jeg kan ro hjem, he-he. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.