Jump to content

Yamaha F115 starter i gear

Jann Helmersen

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en 2007 mod Yamaha F115 som starter i gear.

Når jeg starter den i gear så indikerer innstrumentet for feilkode 28 som jeg mener er bryteren som sier om motoren er i gear.

Har koblet denne ifra og motoren starter fremdeles.

Har testet bryteren og den ser ut til å virke fint. Får heller ikke noe feilkode når jeg passer på å sette den i fri.

Er det noen som vet om det skal være tilkoblet en sensor i Kontrollboksen?

Tips?

Takk.

Fant ut at bryter i kontroller ikke var tilkoblet. men bør det ikke være nok med at bryter på motor registrerer at motor er i gear for å hindre at den starter?

Som jeg skrev tidligere så får jeg jo feilkode når jeg starter i gear så det tyder jo på at motor registrerer at den er i gear

Jann Helmersen skrev 33 minutes ago:

får feilkode når jeg starter i gear så det tyder jo på at motor registrerer at den er i gear

Fant ut at bryter i kontroller ikke var tilkoblet. men bør det ikke være nok med at bryter på motor registrerer at motor er i gear for å hindre at den starter?

Ja det kan virke som signalet om at motoren står i fri, veier tyngre når signalet kommer fra kontrollboksen, etter beskrivelsen.

Eller at feil på en av bryterne, favoriserer startfunksjonen. En "eller" funksjon, i favør start.

Noen ganger på havet er det kritisk å få start, selv om det skjer i gear, og heller gi feilmelding.

Konstruktøren har vel tenkt noe i den retningen, og ikke at noen er så lure å regelrett koble vekk sikkerhetsfunksjonene.:thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...