-andreasbr- Startet 8.Juli.2017 Del på Facebook Startet 8.Juli.2017 Hei! Har nylig kjøpt en 2007 E-tec 40HK. Startet den opp i dag og den startet med en gang, gikk fint og gjevnt i 1-2 minutt og så ble den plutselig kvalt. Dette må nok ha med bensintilførselen å gjøre tenkte jeg. Jeg har ingen erfaring med slike motorer fra før og lurer derfor på følgende. Bruker man vanlig bensinslange med pumpe som på en mindre påhengs eller skal disse monteres med slange uten pumpe? Jeg har montert vanlig biltema tank og slange med pumpe. Motoren kommer rett fra service, så alt skal i utgangspunktet være i orden. Hva kan dette være? Tusen takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 8.Juli.2017 Del på Facebook Svart 8.Juli.2017 Første spm, siden du har bærbar tank..., har du åpnet lufteskruen på tanklokket..? Sitér dette innlegget Link to post
-andreasbr- Svart 8.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2017 Jess, den var åpen. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 8.Juli.2017 Del på Facebook Svart 8.Juli.2017 Prøv og start en gang til. Pump på blæra hele tiden og se om den går lengre enn 2 min da. Sjekk at pil på blæra peker mot motor Sitér dette innlegget Link to post
andhaake Svart 10.Juli.2017 Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 Jeg opplevde dette en gang på min Evinrude E-tec 25HK, og det viste seg at det var eksos lekarse under dekselet. Mye av de samme symtomene som du beskriver. Var også vanskelig for firmaet som feilsøkte på motoren da de ikke opplevde problemet fordi de hadde dekselet av når de jobbet på den. Så et tips kan være å ta av dekselet og se om motoren går som normalt da. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.Juli.2017 Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 (redigert) -andreasbr- skrev On 8.7.2017 at 16.45: Jeg har montert vanlig biltema tank og slange med pumpe. Motoren kommer rett fra service, så alt skal i utgangspunktet være i orden. Hva kan dette være? biltema slangen har jeg veldig dårlig erfaring med. Lekker i koblingene , slik at det dras inn luft. Og da blir det stopp. Kast den (evt gå på biltema og få pengene igjen) og kjøp originalt. Dyrere men verdt det for å slippe å plages med dette Redigert 10.Juli.2017 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.