Jump to content

Tilbakslagsventil vindusspyler


apaul

Recommended Posts

Vindusspylerene mine trekker vann fra ferskvannstanken. Dette er koblet inn i kjeden med en t-kobling med overgang til 5mm vindusspylerslange. Rett etter t-stykke er det satt inn en liten tilbakeslagsventil. Denne ser du nedenfor her. Problemet er at den er gått tett og må byttes. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik?

IMG_1117.JPG

Link to post
Share on other sites

Har vært på maritim i dag. De hadde bare skjøtestykke uten tilbakeslagsventil for 5mm vindusspylerslange. Jeg må ha med tilbakeslag, ellers trekker systemet luft når jeg bruker kraner for øvrig i båten. Finner det heller ikke hos de andre. Hvis du har lenke hadde det vært supert!

Link to post
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Hei. Når vindusspyler ble montert fra båtfabrikk så var det alltid egen tank til dette. Ble alltid fyldt med vindusspyler veske til bil for å minske faren for frostskader i anlegget om vinteren. Vi kjøpte egnet anlegg fra Watski.  De hadde også tilbakeslagsventil.

 

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...
Swingswong skrev 49 minutter siden:

Det er ofte en fjær og kule inne i slike ventiler.  Om du har den på sugesiden kan det være at pumpen ikke klarer å dra inn vann. Om du forsøker å suge i ventilen vil du finne ut av hvilken vei den skal stå. 

Det var det første jeg gjorde, umulig... 

 

Har 3stk, dette gjelder alle.

 

Den står på trykksiden.

Link to post
Share on other sites

Swingswong skrev 7 minutter siden:

Da må det være noe feil med de. Det kan være at du ikke klarer å blåse gjennom, men om du ikke klarer å få de til å åpne når du suger i den tror jeg du trygt kan kassere de. 

Vurderer bare å droppe de.

 

Jeg har en pumpe til hver dyse, så trykker er bra og slangen fylles raskt  😊

Redigert av TrikkerN Lønning (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...