Jump to content

Trenger tips til gode og enkle plasser å legge til rundt Tønsberg

Bent M

Recommended Posts

@Bent M Du har et tonn med steder, og de fleste er avhengig av værtype/vindretning.

Støtter tidligere bidragsytere, I tillegg så har du Brøtsø, Galten, Klauer, Grimestad, Hui, osv osv.

Et tips er havneguiden, uvurderlig og flott lesestoff. Og selvfølgelig BP, men vi må vite været før vi kan anbefale spesifikt.

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Ta det med ro og se deg rundt. Der det ligger andre er det også alltid plass tll en av din størrelse. Gi klar beskjed til andre på land at du er ny i gamet og jeg garanterer deg du får hjelp av mange garvede på land. Kart og terreng stemmer bra i området. Svært få overraskelser etter hva jeg vet om. Ellers kan Norske Los og diverse havneguider være gode hjelpemidler i en startprossess. Ellers, velkommen til et eldorado av gode uthavner.

Ildverket både Paradisbukta og de andre bryggene er fint og nært for oss som har hjemmehavn i Vrengen. 

Nordsiden av Hui mot Vakersholmene er fint. (Kan være ganske grunt rundt om, måtte engang vente på høyvann for å komme fra land med min Ibiza *nybegynnerfeil*)..

Mellom Granø og Hui skal også være fint. Men tror det er litt for grunt for min seilbåt så har ikke vært der enda.

På brygger er det jo fint på Havna hotell og Verdens Ende. 

Ellers kan man være turist i egen by og legge seg på gjestehavnen i TBG.. (Kanskje ikke akkurat denne helgen..)

Vil også anbefale havneguiden, der står det godt forklart med bilder og kartutsnitt. 

Tror de nå har abbonementsløsning med 69kr pr mnd.

Hvis de er dagstur du skal på, vil jeg anbefale deg  Nordsiden av Espelund, en flott plass.Langeskjær, Ramsholmen og Tørfest er også dine plasser.

Ellers er jo Bolærene (alle 3) helt fantastiske.

Er det riktig stille og pent, er Klauver en flott plass.

Du har etter min mening verdens flotteste skjærdgård rett utenfor døra, det vet jeg da jeg har hatt gleden av å tilbringe sommerene på Føynland i barndommen. 

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...