Festina_Lente Startet 9.Juli.2017 Del på Facebook Startet 9.Juli.2017 Som emnetittelen sier har jeg fått meg en ny fjernkontroll Raymarine S100 fordi den gamle sluttet å fungere. Den gamle falt i gulvet noen ganger, og først sviktet displayet - nå fungerer den overhodet ikke lenger. I pakken fra Raymarine medfølger ny basestasjon. Det er ikke noe feil med den gamle basestasjonen såvidt jeg vet - og ikke aner jeg hvor den er lokalisert ombord heller. Må jeg bytte ut basestasjonen? Kan jeg få den nye fjernkontrollen til å snakke med den gamle basestasjonen? Hvordan går jeg frem? Fant ikke noe om dette i bruksanvisningen som fulgte pakken. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 9.Juli.2017 Del på Facebook Svart 9.Juli.2017 Jeg er rimelig sikker på at du kan bytte kun fjernkontrollen uten å bytte basestasjon. Etter byttet må den nye kontrolleren synkes mot basestasjonen, men jeg husker ikke hvordan det gjøres. Enten er det noen dip-switcher som må matches på kontroller og base, eller så er det en tastekonbinasjon som må foretas på kontroller etter at enhetene er påskrudd. Noe sånt... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Sayana Svart 9.Juli.2017 Del på Facebook Svart 9.Juli.2017 Trykk inn St by. så søker den selv. Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 9.Juli.2017 Del på Facebook Svart 9.Juli.2017 Beskrevet i manualen. Bare å sørge for paring mellom fjernktr. og eksisterende base. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
StorStas Svart 9.Juli.2017 Del på Facebook Svart 9.Juli.2017 Du finner manualen her, og det står beskrevet på s. 28 om registrering og de-registrering. En liten hake sånn som jeg forstår det, er at man må avregistrere den gamle fjernkontrollen før man registrerer en ny. M.a.o. må den gamle fjernkontrollen være operativ og benyttes til avregistrering. Men det skader jo ikke å gi det et forsøk med den nye allikevel. Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 10.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 Fant oppskriften ja. Skal rapportere når resultatet foreligger. Takk for svar! registrere håndsettet I DEALER (forhandler) menyen, under REGISTRATION, trykk PILOT. Hvis S100 ikke er registrert vil det stå NOT REGISTERED. Trykk > for å starte registreringsprosessen, du kan til en hver tid trykke < knappen for å stoppe registreringen. Når basestasjonen er funnet av fjernkontrollen og registreringen er utført vil det stå REGISTERED på skjermen. For vellykket registrering er det viktig at alle andre fjernkontroller på båten er slått av. Hvis du forsøker å registrere med andre håndsett på, vil du få meldingen REGISTRATION INCOMPLETE. For å avregistrere håndsettet. I DEALER (forhandler) menyen, under REGISTRATION, trykk PILOT. Hvis S100 allerede er registrert, vil det stå REGISTERED på skjermen. Trykk > for å fortsette, eller STANDBY for å avbryte funksjonen. S100 vil forsøke å kommunisere med basestasjonen og avregistrere. Når det er utført vil det stå NOT REGISTERED på skjermen. Hvis S100 ikke kan kommunisere med basestasjonen vil det stå BASE NOT FOUND på skjermen. Du kan avregistrere S100 på dette tidspunktet ved å trykke >. For å avslutte uten å avregistrere, trykke STANDBY knappen. Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 10.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 Fulgte oppskriften over. Dette gikk bra! Deilig å ha fjernkontroll som fungerer igjen, endelig kan jeg sitte på akterdekk og styre - har savnet det. Skal tro om den gamle lar seg fikse, skal sjekke med Raymarine. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.