Jump to content

Knutebelg på drev


Blue_Dragon

Recommended Posts

Hei

Bytte knutebelg etter 100t, er vel absolutt ikke normalt så hvitt jeg vet. Og bytte av knutebelg har vel heller ingenting med om drevet er nytt eller ikke :confused:

Det man bytter tidlig (etter ca. 50t) når drevet er nytt er olje.

Knutebelg bytte hvert år eller annen hvert år er mer enn nok. Jeg har byttet hvert år hittil, men kunne sikkert nøyd meg med annen hver.

 

Flott båt du har forresten :wink::wink:

Litt OT i denne tråden, men dog!! Kan du si noe om hvordan Nor Star 290 oppfører seg med D4, marsj fart, toppfart. Er det god plass i motorrommet siden D4 er 4 syl. Er maskinen fysisk minde enn KAD motorene?

Just curious :smiley:

M/B Månestråle

www.maanestraale.com

Link to post
Share on other sites

Hei, og takk for svar. Synes det var litt tidlig og skifte, men siden den nå har vært 1 år på vannet så er det vel ok. Må jo vurdere og gjøre en del service ting etterhvert selv, VP forhandlerne vet og ta seg betalt (jeg ønsker ikke og stille svakere ved eventuell reklamasjon).

 

Båten går fint med D4-210. Har ca 31knop på max. Det er svært stort dreiemoment så jeg klarer over 30 med 6 personer. Med D4-260 går den ca 35 i følge produsent.

 

Maskinen er en del kortere en KAD 6'erne slik at jeg kan stå forran maskinen ved arbeid i motorrommet. Er vel egentlig et hav av plass der nede.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...