EDS Startet 10.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2017 Hei! Jeg er helt ny her, men håper på litt tilbakemelding. Har en Yamaha 80 HK 2009-modell på hånden. Forhandler skal ha 50 000,- for den. Overhalt og med nytt girhus. Jeg synes den har gått litt langt, 1850 timer, men Yamaha tåler kanskje det fint? Er det noe å si på den prisen? En annen ting. Denne motoren er ganske tung, 177 kg. 100-hesteren er oppgitt til 167 kg, og 70-hesteren 119 kg. Noen som vet hvorfor akkurat 80-hesteren er så tung? Mvh EDS Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 10.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2017 definisjonen av utslitt per lov /reklamasjon er 500 timer på en outboard, 1850 er spinnvilt mye. Du nærmer deg jo nypris, hadde nok heller havna der. Sitér dette innlegget Link to post
StåleK Svart 10.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2017 Jeg er ingen fagmann, men den er relativt gammel og har gått mange timer. Prisen er høy. Hva betyr overhalt?. Har motoren rast og har litt reparert?. Eller har de skiftet olje, filter og register rem?. Tror jeg hadde styrt langt unna den motoren for å være ærlig. Sitér dette innlegget Link to post
EDS Svart 10.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2017 Nyprisen er ca 100000,- 500 timer på en Yamaha er vel litt lite? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 10.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2017 500 timer er normen rundt garanti og lignende, du får eksempelvis ikke importert en motor med mer enn det, da man regner den som skrapmetall. Jeg hadde heller brukt 100 på ny, enn 50 på brukt, husk 5 års garanti, og at den nye vil ha vesentlig høyere verdi om si da 5 år når garantien går ut. på 1850 timer høres det ut som den har blitt brukt kommersielt også. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 10.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2017 Og hvorfor har den nytt girhus? Spoiler 1 hour ago, andersb said: definisjonen av utslitt per lov /reklamasjon er 500 timer på en outboard, .. Ble litt nysjerrig på om du har en link til noe her i form av rettsavgjørelse eller annet? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
andersb Svart 10.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2017 Mouche skrev 28 minutes ago: Og hvorfor har den nytt girhus? Skjul tekst Ble litt nysjerrig på om du har en link til noe her i form av rettsavgjørelse eller annet? Skal se om jeg finner igjen, jeg prøvde importere flere motorer fra usa i 2014/2015, og det var nogo da nesten alt hadde gått over de 500 timene, skal ha mail korrespondanse med linker fortsatt. Til info er det 1000 timer for inboard Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2017 EDS skrev for 2 timer siden: Er det noe å si på den prisen? En annen ting. Denne motoren er ganske tung, 177 kg. 100-hesteren er oppgitt til 167 kg, og 70-hesteren 119 kg. Noen som vet hvorfor akkurat 80-hesteren er så tung? Såvidt jeg vet så skal 80 og 100 veie det samme, ca 164 kg tørr. Om motoren har gått kommersielt og fått det stellet den skal ha (deriblant registerreim) så tror jeg fint den enda kan gi mange timers problemfri bruk. Men 50 lapper er kanksje litt dyrt iom at den kommer ikke til å bli lettere å selge om du ønsker å bytte den ut. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
EDS Svart 10.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2017 Glemte å skrive at jeg får 6 mnd garanti. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 10.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2017 2 hours ago, andersb said: Skal se om jeg finner igjen, jeg prøvde importere flere motorer fra usa i 2014/2015, og det var nogo da nesten alt hadde gått over de 500 timene, skal ha mail korrespondanse med linker fortsatt. Til info er det 1000 timer for inboard Det var ikke importproblematikken jeg tenkte på, men at "en motor som har gått 500 timer per definisjon/lov er utslitt" for det vil vel eksempelvis bety at et forsikringsseslkap vil sete verdien av en slik motor til null og da har det jo ingen hensikt å forsikre denne. De har jo loven på sin hånd til en slik tolkning etter hva du sier hvis jeg har skjønt deg riktig- Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Snusmumrikken Svart 10.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2017 EDS skrev 1 time siden: Glemte å skrive at jeg får 6 mnd garanti. Hadde ikke stolt så mye på slike garantier som gis med eldre motorer. De ender vel bare opp med å skylde på motorens alder dersom noe skulle ryke uansett. ;-) Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Arny Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Hør om du kan få monteringen inkludert i prisen ev fraktfritt levert.Nytt gear og 6mnd garanti er greit å få med også.Sjekk om reg reima er skiftet før ev.kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
EDS Svart 3.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 Jeg fikk både montering, og demontering av den gamle motoren med i prisen. Registerreima er skiftet ja. Mvh EDS Sitér dette innlegget Link to post
LuckyFalls Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 1850 timer er mye på en 2009mod. ja. Min 2005mod. F100 har nå 160 timer på klokka, men det er til gjengjeld lavt til alderen. Personlig synes jeg han forlanger alt for mye for den motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 1850 timer behøver ikke å være et problem så lenge motoren er godt fulgt opp med servicer. men prisen er altfor høy, jeg hadde aldri kjøpt til mer enn 35000 kr 6mnd garanti er vel ikke verd mye, hvor mye tror de du som privatperson kommer til å kjøre denne på 6mnd, kanskje 50 timer ?? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 3.August.2017 Link til dette innlegget Svart 3.August.2017 ser nå at montering og demontering er inkludert, det er jo selfølgelig noen arbeidstimer i høy grad. hvor mye av prisen utgjør dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.