PetroBåt Startet 11.Juli.2017 Del på Facebook Startet 11.Juli.2017 Hei Jeg må rengjøre min Nidelv i bunnen etter en vann i olja- lekkasje. Hva slags kjemikalier er best å bruke for ikke å skade glassfiberen/lakk/malingen i bunnen av båten? Hva med avfetting for bilvask? Whitespirit? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.Juli.2017 Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 Det spørs om du har glassfiber, lakk eller maling. De kjipeste malingene tåler ikkje så mykje kjemikalier, men vanleg avfetting og / eller zalo gjer god jobb. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Komodo Svart 11.Juli.2017 Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 Jeg anbefaler enten Zalo eller kraftvask fra Kemityl, den får du på Europris og koster nesten ingenting. White spirit er et petroleumsprodukt, ikke såpe. Den må du suge opp og levere på mottak. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
PetroBåt Svart 11.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 Har prøvd en runde med Zalo, det tar litt, men det er ikke så lett å komme til med skrubben pga. drivaksel. Har noe avfetting fra biltema, mulig det kan hjelpe :) Sitér dette innlegget Link to post
PetroBåt Svart 11.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 Det er dette jeg har å jobbe med :P Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 11.Juli.2017 Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 Olja må du pumpe opp og ta vare på. Så taper du en dobørste fast på et skaft og skurer med kraftvask, mye mer effektivt enn zalo. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Mouche Svart 11.Juli.2017 Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 For å få opp dene blandingen kan du bruke noen bleier, gode sugeevner på slike. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sigurd Svart 11.Juli.2017 Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 Bleier som Mouche sier, og stapper du dem ned i beina på ei strømpebukse og lager ei pølser med knute på har du nært proft utstyr. Har alltid en bærepose med disse ferdigprodusert og i beredskap. Sitér dette innlegget Link to post
PetroBåt Svart 19.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2017 Takk for gode tips! Det ble skurekost og avfetting til slutt, det gjorde jobben :) Skal lage meg en slik bleiepølse for senere uhell ;) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.Juli.2017 Del på Facebook Svart 19.Juli.2017 Og siden dette ser relativt vanskelig tilgjengelig ut så tar du en tynn line i ene enden av pølsa som du fester slik at pølsa ikke seiler rundt nedi der når det er sjø og du også enkelt kan fiske den opp når den er ferdig for utsikfting. Gigantisk elefant- oljetampong i kjølsvinet høres egentlig ikke bra ut men fungerer veldig godt ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.