MajorAndy Startet 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2017 Jeg tænker, at jeg laver en lille hentetråd. Måske bliver den ikke så lang, for vi tager ikke direkte hjem men bliver heroppe nogle dage. Så måske bliver det en kombineret hente/ferietråd. Den bliver forhåbentlig heller ikke så dramatisk som andre tråde. ? Så blev det tirsdag! Jeg havde glemt hvor anstrengende det er både fysisk og psykisk at skifte båd. Mandag tømte vi den gamle båd. I betragtning af at vi kun har haft den i et og et halvt år, så var der uanede mængder af grej alle steder. På den måde er det en forbandelse at have så meget plads, som der er i Beneteauen. To bil-læs måtte vi fylde for at tømme den for puder, kogegrej mm mm mm. Herefter kom en hård sortering derhjemme for at bestemme hvor meget vi ville tage med. Men det lykkedes os alligevel at fylde Volvoen (stationcar) til randen med stole, borde, værktøj, service og meget mere. Drevet af umådelig utålmodighed (mest mig) tog vi afsted allerede mandag (i går) aftes og overnattede i Gøteborg. Her er det afsted fra Helsingør. vi ses snart igen! Efter en solid morgenmad, drog vi afsted mod nord. Vi havde aftalt afhentning klokken 13, så planen var at tage forbi en skibshandel og købe noget af det, vi mangler: Nye søkort, en bøjekrog, nye fortøjninger mm. Vi lagde vejen forbi Skärhamn, hvor både bøjekrog og søkort over vestsverige-nord var udsolgte... men hyggeligt at se Skärhamn igen! Så forbi Henån for at købe det mest nødvendige. Det var en hel del. Og så svinge af hovedvejen ned til Vindön og se om båden var klar. Og jo, den lå klar ved bryggen: nu er klokken snart 16 og vi har været i gang i tre timer med at sætte på plads og ordne. Septikpumpen er defekt, så Benny vil skifte den i morgen. Der er ikke tid i dag, da der skal overleveres tre andre både her og i Marstrand. Busy times! Det bedste var, at Fruen har 100 procent godkendt båden! Nu skal vi blive her i aften og i morgen tidlig har vi sikkert fundet et par fejl, som skal udbedres. Og så går turen videre. Jeg tænker måske Bohus Malmøn. Her skal lidt mad sættes på plads... Jeg skriver lidt senere, når vi er kommet mere på plads. Så kommer der også lidt flere billeder. Nu har vi også fået frisk vand og 220 v ombord, så nu virker routeren! Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Gratulerer Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Jangul Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Gratulerer ja og god tur!!! Sitér dette innlegget Link to post
Shortcut Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Det var hurtigt du blev færdig med en båd med påhængsmotor ;-) Gratulerer med en fin båd. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Håper du legger ut masse bilder på din vei hjem. Jeg er enda skuffet fordi vi ikke fikk være sammen med Sap på henteturen fra Stockholm. Jeg gledet meg til å treffe en virkelig båtmann. Vi får håpe våre veier krysses en gang. Til lykke med den nye båten. Det gleder meg å se at din kone har godkjent skibet. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Gøy! Når fruen er fornøyd er alle fornøyd! ? Gratulerer! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bonus Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Gratulerer igjen med ny båt! Og, som sagt før i tråden; er fruen fornøyd er alt godt Sitér dette innlegget Link to post
BMF Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 "frisk vand og 220 v ombord, så nu virker routeren!" Wow - vandkølet router. Det var godt nok avanceret :-) Tillykke og god tur videre. /bmf Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Roger jo Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 MajorAndy skrev for 2 timer siden: Og så svinge af hovedvejen ned til Vindön og se om båden var klar. O nu er klokken snart 16 og vi har været i gang i tre timer med at sætte på plads og ordne. Septikpumpen er defekt, så Benny vil skifte den i morgen. Der er ikke tid i dag, da der skal overleveres tre andre både her og i Marstrand. Busy times! Det bedste var, at Fruen har 100 procent godkendt båden! Det følger hell og lykke med den båten. Du må levere inn en Lotto lapp, mens dere er i flyten. For alle andre så hadde septikpumpen røket etter et par dager, ikke før overtagelsen. God tur hjemover Gratulerer med flott båt. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MajorAndy Svart 11.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Shortcut skrev for 2 timer siden: Det var hurtigt du blev færdig med en båd med påhængsmotor ;-) Gratulerer med en fin båd. Tak for alle gratulationer så langt. Og ja, men det var nu ikke påhængeren der var problemet. Det var mangelen på plads, bad, varmt vand og pantry. Det har vi nu - efter lidt hersen med diverse stik, sikringer mm. Nu prøver vi at lave mad, men det der Wallas safeflame komfur er da helt umådeligt langsomt?? ? For indtil videre har det taget 10 minutter at få kartoflerne i kog og der er ikke tegn på at de vil koge foreløbig ?? Fruen har gjort en kæmpe indsats og været i Elgiganten og købe støvsuger. I IKEA og købe glas mm mm. Nu vil jeg grille koteletter - når altså kartoflerne koger. Sitér dette innlegget Link to post
Frese på Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Gratulerer med en virkelig flott båt! Lå ved siden av et søsterskip på Resö i går, må si jeg likte både løsninger og linjer svært godt. Nå har vi en norsk Aquador 33 på vår styrbord side her vi ligger i en uthavn utenfor Hunnebostrand. Virker som et annet konsept. Ikke bakvegg og med drev. Men flott båt det også. Sitér dette innlegget Link to post
Frese på jr Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 (redigert) Frese på skrev 29 minutes ago: Redigert 11.Juli.2017 av Frese på jr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Gratulerer så mye med flott skute, MA! Denne tråden er jo allerede på god vei til å bli ganske interessant den, og sikkert ikke for kort. Når vi ser smilet til fruen, så tror jeg du må smøre deg med tålmodighet, for det tar nok lang tid før du slipper til i den førerstolen. Lykke til, og ønsker dere en superfin båtsommer! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Gratulere med ny båd .. Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Gratulerer så meget herr og fru MA jeg husker jeg sa til deg for nesten 2 år siden at jeg lever i håpet om at dere vender tilbake til (bo)båtlivet. Synes det var særdeles hyggelig når tråden om trefotsyken dukket opp Værprognosene ser vel lovende ut fremover, så nyt den flotte båten og kos dere meget på Bästkusten. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MajorAndy Svart 11.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Det lykkedes! Så er der middag: Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Herlig, gratulerer med flott båt! Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Quote Herlig båt!! Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
MajorAndy Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Så er første nat overstået. Og traditionen tro vågner man klokken 04:30 med for mange indtryk i hovedet. Nå, lidt iPad senere sover man igen og uret ringer først klokken 7 når man skal være klar til at Benny kommer for at skifte septikpumpen. Det kan han ikke uden at løfte båden. Så hen til kranen og op. I mellemtiden går gardinet løs fordi der mangler en stopskrue, så det hele må på igen. Hrmpf. Så nu hænger vi her og Fruen regerer med at sætte gardinet på skinner igen. Men snart er der afgang. Tænker Fiskebäckskil i dag. :-) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Kan ikke septikpumpen byttes uten åløfte båten MA? Er det ikke en stengekran i skrogjennomføringen, eller er det Benny som vil at slangen skal renne seg tom for sortvand innen han kobler av slangene? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Jangul Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 God tur!! Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Han siger, at det er for at undgå modtryk i slangen når han fjerner den gamle pumpe. Som i øvrigt sidder så langt inde bag i skrovet at han må demontere dækslugen for at komme til. I mellemtiden går en utålmodig nordmand fra Bergen-kanten rundt og venter på at Benny bliver klar. Han har givet bud på en NW 370 og vil gerne handle hvis prisen er rigtig. Og Jessica overleverer en ny Princess til nogle schweitzere. Det tog det meste af i går og i dag med, tror jeg. Vores ambition var at komme herfra klokken 10, men det tror jeg ikke kommer til at ske nu, for der er faretruende stille nede fra lastrummet. ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Bare å senke skuldrene. Ting tar ofte tid. Da er det bare å slappe av å finne frem godstolen på land. Og kose seg i solen. Man er da på ferie.. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kaskazi Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Gratulerer med fin båt! Ta en kaffekopp og slapp av, det ornær sæ! Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Kaskazi skrev Just now: Gratulerer med fin båt! Ta en kaffekopp og slapp av, det ornær sæ! Det er så sandt! Og vejret er fint: 20 grader, vekslende skydække og en dejlig forandring fra 36 grader på Mallorca i sidste uge. Det er altså for meget for mig! Køleskabet lukker ikke ordentligt og er lidt skimlet langs kanterne, så det bliver rengjort. I det hele taget virker båden meget velholdt men måske præget af at sidst ejer har mistet gejsten det sidste halve års tid, så ting har fået lov at forfalde lidt. Det er udelukkende småting og kosmetik, så det føles godt at kunne give båden lidt TLC igen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.