MajorAndy Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Så er vi på vej. Uvant med ny båd men det kommer nok hurtigt. Lige nu ud af Koljefjorden via strømmarna til Fiskebäckskil. Fruen har kommando. å Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 - Til lykke! ( er det ikkje det rett ordvalg på dansk? ) Båten ser veldig fin ut, det er nok eit godt eksemplar.. Ang. Wallas; det stod eit slikt apparat I forrige båten vår. Me prøvde det ein gong, konklusjonen var at det var totalt ubrukeleg... :-( Eg demonterte heile dri... og sette inn koketopp og separate steikeovn på gass. Det var jaggu forandring.. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Så ligger vi i Fiskebäckskil. Som altid herlig service når havneværten i gummibåden møder en og anviser plads. Tillægning i bås gik helt perfekt! Thrusterne er virkelig kraftige og gør deres job rigtig godt. Ren luksus med en hækthruster det tager fat. Nu tror jeg den står på siillbord... Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Må si jeg synes dette var en flott båt. Den sidedøren i cockpit må være veldig praktisk. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Tom Rør Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Godt å se at MA med mannskap er i gang igjen. Lykke til med flott båt, og god tur videre ?? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Grattis MA, med ny båt..... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
MajorAndy Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Tak igen for hilsener og gratulationer. Og tilykker ?? Nu er roen faldet på os og jeg vil dele lidt indtryk fra de største 24 timer ombord. Båden er absolut den mest komfortable, jeg har haft. Sofaen i salonen er dyb, blød og stor. Ingen andre både, jeg var været i, har så dejlig en sofa i salonen. Selve salonen er lige så stor som på Nord Westen. Utrolig lys og luftig med tagvinduer og sidedøren, der kan åbnes for maksimal ventilation. Der er også soldrevne ventilatorer i salonen og i toilettet. Sidedørene er virkelig praktiske. Man skal ikke været for stor, men for mine 178 cm går det helt fint. Jeg elsker, at der er hul i rækværket lige ud for dørene så man let kan gå i land. Sidedækket er bredt og komfortabelt i begge sider. Det er helt vildt nemt at bevæge sig rundt på båden. Agterdækket er ikke så stort som på Nord Westen, men stort nok til os to. For en familie på fire er det nok lidt udfordrende. Badeplatormen er ikke bred men fungerer fint som badeplatform. Der er et stort stuverum og en dusch. Sovekabinen fremme er stor nok til os. Er man to meter, får man en udfordring. Madrassen er mere komfortabel end min egen seng. Lige tilpas blød. Sidekabinen er også rummelig og har en dør, så gæsterne kan have lidt privatliv. Der er lige akkurat nok skabsplads til tøj mm. Nogle ville måske ønske sig lidt mere, men igen er vi kun to og kan udnytte pladsen i sidekabinen også. Pantryet er praktisk indrettet med eget rum til affald, emhætte, god dyb vask mm. Igen ikke alverdens plads, men nok og langt mere end vi er vant til i Beneteauen. Toilettet har også hvad der skal til. Wallasen har jeg nævnt. Måske kan jeg leve med den. Jeg tror det bliver lidt af et projekt at installere gas i stedet. Båden føles mere rummelig end en 30 fods båd normalt gør. Den føles mere som en på 35-37 fod. Tomgangshastigheden er næsten 4 knob og her bruger den stort set ingen brændstof. Ved 8-9 knob graver den dybt, men fra 18 knob og op ligger den harmonisk og meget, meget stabilt. Motoren er mere end kraftig nok. Jeg savner autopilot og en moderne plotter. At gå fra en nyere Simrad/Lowrance til en ældre Garmin er som at skifte fra en iPad til en Commodore 64. Jeg hader allerede plotteren og den ryger ud til høsten. Det var lidt første indtryk. Fruen er gået i bredderne på agterdækket. Solen skinner. Det er sommer. What's not to like! Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Ser ut som en riktig flott båt!! Gratulerer så mye - og god tur videre :-) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Veldig flott båt! Har kikka litt på 25c, men får mer og mer lyst på påhenger på neste båt også! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Stella Polaris Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Gratulerer med det nye skibet. Godt å se sann båt-glede MA :-). Så bra at ting fixes nå før dere reiser fra stedet. Ønsker dere mange flotte dager i sommer og senere. Beste hilsen Arne L Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Key Freak Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Dette høres ut som en aldeles utmerket båt for dere! God sommer til MA og frue! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Scand29bal Svart 13.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2017 Blev precis omkörd av en aquador 32 med dansk flagg i brofjorden. Misstänker att MA är på väg till malmön :) God tur! Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 13.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2017 Det er så sandt, @Scand29bal ? Vi lå vel i konvoj hele vejen fra Stängehuvud, så? Vi fik anvist fin plads i Bohus Malmön og har handlet havskräftor til middag ? Blå himmel, let vind og ren sommerstemning her. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 13.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2017 (redigert) Wallas koketoppen kjører kanskje på båtens dieseltank? Kanskje den går bedre på en ekstern tank med fritidsparafin? Jeg har jeg har byttet til fritidsparafin på Wallas 40D luftvarmer, fra diesel, i Grandezza31'n. Himmel og hav for en forskjell. -merk, jeg skal ikke garantere at du kan bruke parafin på din wallas kokeplate, det må bruksanvisningen forsikre om.. ?-eller medlemmet Wallasservice. Men det blir mindre røyk, lukt og mere varme. Redigert 13.Juli.2017 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 13.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2017 Wallasen kører på diesel, ja. Jeg ved ikke hvor svært det er at fixe og om det er besværet værd. I går stegte jeg to gode bøffer på komfuret. Det tod sin tid og var så som så med stegeskorpen, men det gik til sidst. Håber måske @Wallas Service kan give et godt tip? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 19.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2017 Så er det tid til at afslutte denne hentetråd - der lige fik en afstikker til en anden tråd... Afgik Långedrag i morges lidt i ni. Samtidig med Stena Line: Mødte også skærgårdslinjen på vej til Saltholmen: Længere nede ved Donsö Huvud kom denne megayacht lige imod mig. Et flot syn i morgenlyset: Passerede Nidingen, der er en slags port til skærgården hvis man kommer sydfra. Vejret blev bare bedre og bedre. Omkring Varberg var det helt stille og herligt. Så skete der ikke så meget før jeg kom til Hallands Väderö. Snart hjemme! Og Kullens røde klipper. Nu er vi i Øresund! Endnu en flot båd i Øresund: Og så drejer jeg ind i hjemmehavnen! Og her er tracket: 107 nm fra Långedrag. Har brugt cirka 330 liter fra Marstrand til Helsingør. Det er noget med 2,6 liter pr. Nm. Eller deromkring. Tak til alle, der har fulgt med og gratuleret! Vi ses på havet! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2017 En vellykket hente ferietråd. Håper du fortsetter med å legge ut bilder fra båtlivet ditt i nærområdene dine. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Key Freak Svart 19.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2017 Takk for turen! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
kjeros Svart 19.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2017 Tillykke med båten, og takk for turen! Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Gunga Din Svart 19.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2017 (redigert) MajorAndy skrev for 3 timer siden: Længere nede ved Donsö Huvud kom denne megayacht lige imod mig----------------- samme båt som Tom Rør fotograferte i Amsterdam......i søndags.........eller er det ett fabrikat "Gene Machine", jeg seiler så jeg har ikke koll Redigert 19.Juli.2017 av Gunga Din ser att hun er på veg opp til Vänern, men Göta Kanal..går ikke, för stor (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
MajorAndy Svart 19.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2017 Samme båd! https://www.superyachtfan.com/superyacht-gene-machine.html Tjekkede på MT og da var den på vej op gennem Göta Kanal ? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2017 Göta kanal grejjer han aldrig......da får han ta veldig bra fart......slusene er bare 30*7m og kanalen er 2,82 dyp............. hun er 54*9 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
MajorAndy Svart 19.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2017 Han har klaret Trollhätta kanal, men den er så nok større? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 20.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2017 MajorAndy skrev for 11 timer siden: Han har klaret Trollhätta kanal, men den er så nok større? Hun ligger kvar oppe i Sikhall fann denne på Youtube Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 21.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 http://www.gp.se/nyheter/västsverige/prisbelönt-amerikan-med-lyxyacht-i-västsverige-1.4462395 sorry MA att denne havne mitt oppi din hentetråd........ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.