ne.andersson Startet 11.Juli.2017 Del på Facebook Startet 11.Juli.2017 Dukksluken over salongen i den gamle traveren jeg har kjøpt (Maxi 95, 1978) lekker noe og siden den er fra produksjons år så tenker jeg at det beste er å skifte den ut i det hele og lurer derfor på hvordan man gjør dette enklest. Prøvde å skrue ut alle skruer rundt hele rammen men den sitter likevel bom-fast, ser ut til at det er noen form for lim rundt "innmaten/rammen". Er det noen enkel måte å få løsnet dette på eller er det god gammel vold som skal til? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 11.Juli.2017 Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 Har du skaffet ny luke? Hvis ikke ville jeg vurdert å tette den gamle. Sitter mest sannsynlig limet med sikaflex eller lignende. Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 Sitat Har du skaffet ny luke? Hvis ikke ville jeg vurdert å tette den gamle. Sitter mest sannsynlig limet med sikaflex eller lignende. God morgen, Ok har ikke kjøpt ny enda, hvordan tetter man den gamle da? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 12.Juli.2017 Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 Ikke sikkert at du finner ny luke som passer uten litt ombygging. Beste måten å få det tett på er nok å ta av rammen på den gamle og tette på nytt med sika eller tec7. For å få rammen av er det ikke vold av den gamle sorten som er tingen her, men å føre et skarpt verktøy rundt hele rammen til den er løs og sette noen kiler etter hvert der den løsner. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Seilersnobben Svart 12.Juli.2017 Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 M/S AIOLOS skrev for 3 timer siden: Ikke sikkert at du finner ny luke som passer uten litt ombygging. Jeg skiftet luke på min båt fra 1980, for et par år siden. Var overrasket over at den nye luka passet på millimeteren, inkludert radiusen i hjørnene. Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 Sitat Jeg skiftet luke på min båt fra 1980, for et par år siden. Var overrasket over at den nye luka passet på millimeteren, inkludert radiusen i hjørnene. Har funnet meg en luke som tilsynelatende passer til mm i lengde og bredde, så tilbake til mitt første spørsmål, hvordan få vekk denne forbaska limen? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Juli.2017 Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 Kiler og skarp kniv, som anbefalt over. Det eneste som funker. Og luka er sikkert like god hvis du får rengjort den og limt den på ny. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ne.andersson Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 Sitat Kiler og skarp kniv, som anbefalt over. Det eneste som funker. Og luka er sikkert like god hvis du får rengjort den og limt den på ny. Ok jeg skal prøve meg på dette her återkommer når jeg ødelagt båten så får ni se hvordan det ble Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 12.Juli.2017 Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 Kanske du finner tips her: Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 Stanleykniv så langt det lar seg gjøre, forsiktig drive inn en kile. Sage med pianotråd anbefales av enkelte, forsiktig varming med varmluftspistol er også nevnt. Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 13.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 Sitat Stanleykniv så langt det lar seg gjøre, forsiktig drive inn en kile. Sage med pianotråd anbefales av enkelte, forsiktig varming med varmluftspistol er også nevnt. Jeg knakk en stanley kniv der i går så den teorien har jeg lagt fra meg, pianotråd eller varmluftspistol blir nok også vanskelig, prøver med nok på kil og kniv i dag Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.