Jump to content

GH 14 Skader på skrog hvordan fikse dette

Strupneset

Recommended Posts

Det kan ta resten av denne sesongen og hele vinteren i tørt opplag å få tørket opp glassfiberen hvis du vil gjøre det "ordentlig" ettersom du sier det drypper av kjølhullet. Men du kan alltids bare slipe ned litt, tørke en natt eller to med blåseovn, og legge på glassfiber og polyester eller epoxy. Skulle det bli problemer om noen år kan du fikse igjen...

Skal finnes mange tråder her inne som viser hvordan du kan reparere hull i skrog når du først har bestemt deg for hvor "ordentlig" du vil gjøre det :)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

slike hull hvor man ikke kommer til på baksida kan være litt knotete å få godt til.  En metode der er å få limt inn feks en bit papp så man har å støpe i mot som "forskaling"  

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Strupneset skrev for 3 timer siden:

Hva sparklet jeg kjølen med? Holder det med glassfiber sparkel og må jeg prime med epoxy primer først?har pusset vekk alt inn til glassfiberen???

sparkel først (polyester sitter bedre på polyester enn på epoxy)  , så epoxyprimer helt til slutt 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Fjordgubbe skrev for 11 timer siden:

Og du avfeitta skikkeleg med aceton håpar eg ? Alt det blåe (bunnsmørring) må bort! Du skal ikkje plastre oppå på slikt. Det er like godt å få det sagt, sjølvt om det er litt ufint, og slik at andre ikkje gjer det på samme måten: Held sikkert, men det er ikkje slik det skal gjerast.

Slipet bort all bundmørningen før jeg plastret?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...