Hakkannen Svart 15.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2017 ivar skrev 53 minutes ago: derfor bra om man klager på de tingene som ikke holder mål, slik at biltema får vite om de. Viktig poeng! Sitér dette innlegget Link to post
vindmann Svart 15.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2017 De firkantede fra Biltema holder i årevis om man ikke bruker for tykt tau i forhold til størrelsen man velger. Har fire stk på en Yamarin 53 BR (17-18 fot), de er fra 2008 og i like god stand. Hadde noen tilsvarende på en annen båt, men der måtte jeg presse gjennom tauet. De sprakk opp etter to år. Ellers er jeg enig at de runde fra Biltema der tauet tres rundt også fungerer godt. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2017 høres jo ut som Hakkanen sier at det er variasjoner i kvaliteten. "Same,same but different" Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
alf-inge Svart 15.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2017 8 hours ago, Skipper Henrik said: De firkantede fra Biltema holder i årevis om man ikke bruker for tykt tau i forhold til størrelsen man velger. Har fire stk på en Yamarin 53 BR (17-18 fot), de er fra 2008 og i like god stand. Hadde noen tilsvarende på en annen båt, men der måtte jeg presse gjennom tauet. De sprakk opp etter to år. Ellers er jeg enig at de runde fra Biltema der tauet tres rundt også fungerer godt. Jeg brukte slike "firkanta" først, riktig dimensjonert for tauet jeg brukte (16 mm), De varte knapt to år. Gikk så over til runde, og byttet samtidig til 18 mm tau. De varte som tidligere nevnt i tre år. Synes det er altfor kort levetid. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2017 Mine runde fra Forsheda som jeg har i hjemmehavnen er like gode nå som da jeg kjøpte dem for 25 år siden. Tauverket er imidlertid byttet ut, - for sikkerhets skyld. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.