Jump to content

Fortøyningsdemper på 17 fot båt?

Fred89

Recommended Posts

De firkantede fra Biltema holder i årevis om man ikke bruker for tykt tau i forhold til størrelsen man velger. Har fire stk på en Yamarin 53 BR (17-18 fot), de er fra 2008 og i like god stand. Hadde noen tilsvarende på en annen båt, men der måtte jeg presse gjennom tauet. De sprakk opp etter to år. Ellers er jeg enig at de runde fra Biltema der tauet tres rundt også fungerer godt.

8 hours ago, Skipper Henrik said:

De firkantede fra Biltema holder i årevis om man ikke bruker for tykt tau i forhold til størrelsen man velger. Har fire stk på en Yamarin 53 BR (17-18 fot), de er fra 2008 og i like god stand. Hadde noen tilsvarende på en annen båt, men der måtte jeg presse gjennom tauet. De sprakk opp etter to år. Ellers er jeg enig at de runde fra Biltema der tauet tres rundt også fungerer godt.

Jeg brukte slike "firkanta" først, riktig dimensjonert for tauet jeg brukte (16 mm), De varte knapt to år. Gikk så over til runde, og byttet samtidig til 18 mm tau. De varte som tidligere nevnt i tre år. Synes det er altfor kort levetid.

Mine runde fra Forsheda som jeg har i hjemmehavnen er like gode nå som da jeg kjøpte dem for 25 år siden. Tauverket er imidlertid byttet ut, - for sikkerhets skyld.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...