Jump to content

Shureflo pentrypumpe som bråker

MR Swe

Recommended Posts

Hei,

Har en shureflo pentry pumpe i båten som virker men syns det brpker som f.. når den går.. er skrudd i en vegg i skråget men de gummiføtterne. Vet ikke hvor lenge den suttet der så kansje de gummiføtterne er tørre..Noe tips på hvordan man kan få den mindre tyst eller vibrera i båten? har og fundert på bytte den mot en ny whale watermaster

20170630_193328[1].jpg

Redigert av MR Swe (see edit history)

En tykk neoprenmatte eller en bit av et liggeunderlag mellom pumpe og skrog kan hjelpe godt. Ser også at enkelte har hengt den opp I tau eller strips I stedet, for å unngå at lyden forplanter seg. Alt etter hva du har plass til, egentlig...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Har samme pumpe og du er ikke alene om lyden :) 

har også festen den på et skott, under forpiggen. Relativ tynn glassfiber med tynn xfiner utenpå. 

Tror hele skottveggen blir som en stor høyttalermembran.

har lagt noe gummi mellom fester og skott, faktisk rester av en ødelagt fender.. men tenker jeg legger skrogisolasjon på

hele skottet.. 

du kan jo henge den opp i patentbånd.

Redigert av Eureka (see edit history)

Jeg rullet min inn i en kveil med 5 cm tung skumplast og festet med patentbånd. Ikke pent, men det reduserte lyden vesentlig.

Har kun erfaring med Shureflo (som vel har dominert dette markedet  i 40 år), men finnes det i det hele  tatt membranpumper som ikke bråker?

Flojet f.eks., de er vel nærmeste konkurrent.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...