Arcimedes Startet 13.Juli.2017 Del på Facebook Startet 13.Juli.2017 Hei . Har en Sun 33 med Star Power 7.3 ltr. ( Ford ). Når jeg gir gass og legger turtallet på 3500 omdr min. går det en stund, så faller turtallet sakte ned mot ca. 2300 omdr min., selvom gasshendel fortsatt står i full posisjon, dersom jeg ikke gjør noe fortsetter båten i ca 11 knop / 2300 omdr. min. Hvis jeg derimot drar gassen tilbake i 5 min, kan jeg pånytt i full gass, men det samme skjer igjen, turtallet faller ned igjen. Har skiftet høy/ lavtrykkspumpe for diesel, kjørt fra ekstern tank, skiftet turbosensor, skiftet alle filtere, skiftet motorolje og filter, sjekket at dieselretur er iorden. Gode råd mottas med takk ? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 14.Juli.2017 Del på Facebook Svart 14.Juli.2017 På den Mercruisern utgaven er det en wastegate. Kan den lekke? På den 7.3 jeg hadde var den helt brent opp og lakk som ei sil. Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Arcimedes Svart 17.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2017 Takk for svar, turbo er ok, men faller som sagt i turtall etter en stund .. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.