fernanda Startet 5.Juli.2005 Del på Facebook Startet 5.Juli.2005 Jeg er klar over at dette er veldig O.T., men jeg har blitt pappa for første gang, til en liten, sprek sønn! Dette er det største jeg har vært med på, jeg kom akkurat hjem fra sykehuset nå, og tenkte at dette måtte jeg bare dele med andre. I skrivende stund er junior akkurat 7t og 14 min gammel..... Nå er tiden i forveien helt glemt, det er utrolig, men nå er det ikke så farlig at vi ikke har fått vært utpå hittils i sommer, og det har for å si det mildt vært meget frustrerende, men nå er alt glemt.. Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Jon-Kåre Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 Gratuerer med ny matros Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
GOE Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 Gratulerer så mye. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Windy37GM Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 Er'ke så veldig OT. Ny matros ombord er bra. Noe navn på gang? Små barn i båt er fint. Vår minste på 8 uker skal på tur denne uken i vår båt. Når venner og andre rundt dere sier at det blir slitsomt med en liten ombord, så bare ignorer.. Alt står og faller på innstillingen til foreldrene. Vi var på 2 ukers tur med en 21 fots båt og det gikk helt fint. Sprutregn i 7 dager og like blid :-) Skarpnes9100 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Mariell Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 GRATULERE MED NY LETT MATROS Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Poseidon Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 Gratulerer så meget Den nyheten er ikke OT i det hele tatt - det er bare snakk om å sørge for rekrutteringen til båtlivet og til baatplassen Vi har hatt våre tre sønner med ombord omtrent fra de var nyfødte, nå er alle i 20-årene og bærer på meget positive måter preg av at de er oppvokst ombord i båter! Lykke til med den store lykken! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Atco Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 Føyer meg inn i rekken av gratulanter Sitér dette innlegget Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen.... Link to post
Hallaron Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 (redigert) Må bare få slutte meg til gratulantene. Du har startet på en ny epoke av livet ditt, så mye er sikkert. Har selv hatt med små barn i seilbåt, dog ingen HR (skulle gjerne hatt en). Som nevnt, instillingen har mye å si. Vårt problem var kveldslegging, den ene vekket den andre og ingen i familien fikk sove, i år går det mye bedre. Men så liten som junior er, er han fornøyd med Mamme og pappa i nærheten. Våtservietter er et must med bleiseskift, bag som kan stroppes fast. Vuggingen fra båten gir ro til en liten tass. Våre barn har alltid gått på babysvømming, og der har vi testet ulike redningsvester, HellyHansen Kidsafe er den beste - basta Ha en flott sommer !! Redigert 5.Juli.2005 av hallaron (see edit history) Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Skipper Worse Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 Gratulerer så mye!! Du vil etter hvert se at de stressete og søvnløse netter er verd innsatsen. Det er ikke bare en ny epoke i ditt liv som har begynt, det er en ny livsoppgave ... oppdragelse og oppfostring av veltilpassete barn (fremtidige skattebetalere som skal dekke vår pensjon ) er det viktigste vi gjør i livet. Lykke til! Babysvømming kan høres ut som en fotformsko-myk kvinnegreie, men det er faktisk utrolig gøy for både barn og foreldre. Deksgutten begynte i en alder av 6 uker, nå er han ti år og svømmer som en fisk ... helt trygg i vannet og full kontroll. Det er rimeligvbis en fordel når de små skal ut i båt og etter hvert skal ut i båt alene! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Hebbe Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 Gratulerer en masse som forelder. Husker godt den følelsen som jeg opplevde første gang for snart 15 år siden. Du får nyte og bruke tiden godt for de blir fort store... Hebbe med en stk. sønn på sykehus etter stort trafikkuhell i Trøndelag i går kveld. Han ble "friskmeldt" av sykehuset seint i natt... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Janoho Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 Gratulerer, må være en stoor opplevelse JOH Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 (redigert) Gratulerer. Jeg opplevde det samme selv for første gang for 5 uker siden da jeg også fikk en sønn. Dette er jo en kjempefin tid på året å få en nyfødt på. Våren/sommeren er jo nettopp tiden hvor mange arter i naturen får sine etterkommere. Samme dag som fødselen startet var vi på sjøen og da så vi flere eafugler som var ute å svømte med sine kull på slep. Det var liksom noe symbolsk over det i og med at vi også fikk vår sønn like etterpå. Redigert 5.Juli.2005 av saga (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 Gratulerer. Fikk min første i April i fjor, han va med på sin første seilas fra Sarpsborg til Oslo når han va 5 uker. Enklere og håndtere når di er så små, en som nå når di gjerne vil va høit og lavt Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 GRATULERER SÅ MYE MED SØNNEN DIN, FERNANDA Vi har gode erfaringer med små barn i båt,- litt mere 'styr', men med riktig innstilling går det meste greit! Når minstemann ble født, og de to første sesongene, hadde vi en Draco 21 SC. Etter en overnatting ombord i Draco'n fant vi imidlertid ut at vi hadde lyst på en større båt som var mere tilpasset ferieturer for en familie på fem . Selv har vi nå tre gutter på h.h.v. 3, 5 og 7 år og de koser seg ombord. Det aller beste er likevel når vi går i land. Unger (ikke babyer) har behov for å kunne utfolde seg fysisk, de finner fort nye venner og de finner stor glede i å utforske fjæra, ligge på brygga å fange krabber, bade etc. Lykke til og husk redningsvest Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 ETT STORT GRATTIS FERNANDA !! til en ny liten besättningsmedlem! Har du kjöpt någon optimistjolle enn? du kan godt kjöpe en liten radiostyrd segelbåt oxo, det er fullt legalt nu..... GRATTIS GRATTIS ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tor Eirik Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 Grattis! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 Gratulerer - dette er jo kjempestort! Bare en ting her som er finere enn båt - og det er å ha med barn i båt Morro for ungene og morro for foreldrene. Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 Føyer meg inn i rekken her og gratulerer så meget, er snart 10 år siden jentungen min kom, og hun elsker det å være i båt. Lykke til.. Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Zora Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 GRATULERER ! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 (redigert) Må bare gratulere med lettmatrosen så da er det bare å få madammen ut av barselsengen og komme seg ut på fjorden igjen han trenger vel snart en så han kan utforske rundt God Sommer Redigert 5.Juli.2005 av LALUNA (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
torerikb Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 Gratulerer med ny matros! Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 5.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 Takk for alle gode ønsker, dette var en utrolig opplevelse, om enn noe dramatisk. Han fikk veldig lav puls under fødselen, og lå for langt opp til at de torde å trekke han ut, så fernanda fruen ble i hui og hast kjørt ut av fødestua og rett på operasjonsbordet hvor det ble et keisersnitt. Alt gikk jo heldigvis bra, men skal si det var en lite artig opplevelse å bli igjen på fødestua aleine, med minimalt av informasjon selvfølgelig. Men det gikk jo heldigvis bra. Etter 25 minutter hadde jeg han på brystkassen min og da var alt bra. Bare de slipper ut fra sykehuset nå, så håper jeg det blir litt båtturer utover...... Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
FreddyB Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 Føyer meg inn i rekka av gratulantar, gitt! Gratulerer!! Det er stort, rett og slett.. Fekk mi førstefødde i februar i fjor, og ventar nestemann i november. Ungar er flott å ha!! Sjølv om det blir mindre jobbing på båten av slikt.. Sitér dette innlegget Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip.. Forland Plattgatter - Olida. Link to post
Goddis77 Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 Gratulerer Det og bli far er noe av det beste en mann kan oppleve. Kan trygt anbefales Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 5.Juli.2005 Del på Facebook Svart 5.Juli.2005 Ungar er flott å ha!! Yepp. Lyden av en nyinnkjøpt Sony Ericsson T320 som fyker ned trappa så plastdelene spretter, mens småen frydfullt titter på gjennom sprossene, mens han med høy og forventningsfull stemme utbryter "BAM ", kan ikke forklares. Det må oppleves... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.