TB22 Startet 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2017 Ble litt usikker på om rett flagg blir brukt. Flagg A for dykker Ok. Men når eg sender ned instrumenter uten dykker, hvilket flagg? Har jo ikke akkurat vanskelig for å manøvrere Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
bellen Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 Om det ikke er til fare for deg eller andre, så ville ikke jeg brukt flagg. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 Har du ikke vanskelig med å manøvrere med disse instrumentene i sjøen, trenger du vel egentlig ingenting. Vist du ønsker å bli tatt hensyn til, fins det jo visuelle signaler å bruke både i mørket og på dagtid. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 Faren med å "misbruke" et signal er at folk kan bli vant til det og etterhvert gi seg f... om noen fører dykkelflagg. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 IKKE bruk signalflagg A hvis det ikke er dykker i vannet! Det er misbruk. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Worry II Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 Du kan nok bruke signalet for "begrenset manøvreringsevne" (kule-ruter-kule), selv om det ikke akkurat er det som er tilfelle. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 tror du kan bruke RY....vanlig signal på lekter som gjør sjøjobb RY.........You should proceed at a slow speed when passing me (or vessels making this signal) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
TB22 Svart 14.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 (redigert) Hmm.. Mulig å henge opp to flagg? Kan jo bli det ene og det andre i sjø I perioder. Et sted er dykker ned, 300m lengre borte er kun utstyr nede. Skal man drive å bytte flag da? Blir nok Aflagg ved dykking og ingenting ellers, tviler på folk skjønner gul/rød flagget?. Hadde vært kjekt om folk tok det litt piano forbi. Redigert 14.Juli.2017 av TB22 (see edit history) Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Lett match Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 Skulle det oppstå sammenstøt/ulykke kan (legger vekt på kan) det ha betydnig for hvilket signal du har ført. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 At dei andre ikke har peiling på hva flaggene betyr, får no vere deres problem. Men da har hvertfall du alt på det tørre om noe skulle skje og du har flaggene oppe. Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 Eg tenker slik at om eg ser ein båt eller rigg med flagg, signal eller lys eg ikkje husker kva betyr, så tar eg det med ro og holder avstand. Jo fleire lys og flagg, jo meir sikker er eg på at eg bør hold avstand. Går ut i fra flere tenker slik, og da har du jo oppnådd det du ønsker ;) I tillegg har du ditt på det tørre om det skulle no skje noko;) Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Kjellg Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 Tempest skrev 22 minutes ago: Eg tenker slik at om eg ser ein båt eller rigg med flagg, signal eller lys eg ikkje husker kva betyr, så tar eg det med ro og holder avstand. Jo fleire lys og flagg, jo meir sikker er eg på at eg bør hold avstand. Går ut i fra flere tenker slik, og da har du jo oppnådd det du ønsker ;) I tillegg har du ditt på det tørre om det skulle no skje noko;) Sånn er jeg også. En gang kom jeg til ei støtte jeg ikke kjente til. Det ene var at jeg var usikker men det viktigste var at jeg ikke viste hva den betydde og det irriterte meg :) Så her var det full stopp og rett på Internett for å finne ut Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 14.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 (redigert) Jaja. Får henge opp hele klesvasken da ? Så får vi se hvor lang tid det tar før "Narvestad" kommer.. Redigert 14.Juli.2017 av TB22 (see edit history) Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Worry II Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 TB22 skrev 5 minutes ago: Jaja. Får henge opp hele klesvasken da ? ..burde kanskje holde med underbuksene ? Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 14.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 Hvis ikke "bremsespor" skremmer folk så vet isje eg. Menne, det med to flag, er det mulig? Eller blir det bare rot Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
TB22 Svart 15.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2017 Flagg M da, er det bedre? Eller betyr det at jeg trenger hjelp? litt uklar tekst synes eg Sitat Mitt fartøy er stoppet og ligger stille. Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.