Pål 0815 Startet 14.Juli.2017 Del på Facebook Startet 14.Juli.2017 Kan noen fortelle meg, og gjerne legge ut bilde av hvor bunnpluggen er på Rana 17 (ca 1982 mod)? Båten står på henger, og jeg hører at det skvulper vann når jeg rugger på båten. Ser ikke noe i luka i bunn bak førerplass. skulle så gjerne fått ut vannet! Sitér dette innlegget Link to post
Pål 0815 Svart 14.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2017 Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
rippie Svart 14.Juli.2017 Del på Facebook Svart 14.Juli.2017 Den er nok på utsiden av båten nederst i midten. Sitér dette innlegget Link to post
kolkjeft Svart 14.Juli.2017 Del på Facebook Svart 14.Juli.2017 Var ikke bunnplugg på min, men lufttank i kjølen med plugg helt bakerst i "brønn" Sikkert samlet seg kondensvann eller lekkasje der. Åpne pluggen og tilt båten opp i framkant, pump ut vannet. Er også flytetanker i sidene og bak som kan inneholde vann. Sitér dette innlegget Link to post
Silkebrisen Svart 15.Juli.2017 Del på Facebook Svart 15.Juli.2017 På min er denne plassert på babord side på kjølen, under dørkplaten som ligger foran bakerste benken. Sitér dette innlegget Link to post
Silkebrisen Svart 15.Juli.2017 Del på Facebook Svart 15.Juli.2017 Denne båttypen har ikke dobbelt skrog, så hvis du har problem med vann som samler seg er det nok i den bakre lufttanken. Denne skal jo være helt lufttett og fungere som ett flytekammer, men på en eldre båt er det vanlig at denne punkteres pga.utstyr som monteres m/gjennomgående skruer o.l. Dreneringen til denne er under luken helt bakerst i kjølsvinet, men denne står litt høyt oppe så du får ikke ut alt vannet bare med å åpne denne. På min båt var denne dreneringspluggen løs uten noe form for tetningsstoff rundt, så her var det fri flyt av vann inn.. Det samme var tilfellet på de andre lufttankene også, så vil anbefale deg å ta en runde og skifte disse. Koster nesten ingenting heller, men husk tetningsstoff rundt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.