Jump to content

Hvor går jeg med to aktive 4 åriger i sommer?

Kjellemann

Recommended Posts

Hei allesammen! :flag:

Om ikke lenge skal vi på vår aller første langtur med båten vår; vi gleder oss veldig!!!! :lol:

Vi holder på å legge opp en liten plan på hvor vi skal ta turen, og i den forbindelse håper vi på mange gode råd fra dere erfarne båtfolk på hvor vi går slik at våre to små gullgutter får en aktiv og barnevennlig båtferie.

Siden vi er ferske båtfolk på vår første langtur med barn, er vi helt avhengig av at barna koser seg slik at de fortsatt vil være med foreldre i båt he.he...... :cool:

Håper dere sender maaaaange tips om plasser/aktiviteter til oss!.

På forhånd takk!

GOD SOMMER TIL DERE ALLESAMMEN!!!!!!!! :sailing:

Hilsen Kjellemann med familie. :wink:

Du sier ikke noe om HVOR du har tenkt deg. En god del tips om Sunnhordland finner du her.

Vi liker oss best i uthavner men en tur innom Røyksundkanaler/Skogbu (Bømlo) i 2-3 dager slipper vi ikke unna. Barnevennlig og jentungen på 10 forlanger at vi stikker innom der.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Selv om jeg er født på Askøy, kjenner jeg lite til båtlivet der. Vil bare dele en positiv erfaring med deg. Når vi skulle til Baatplassen treffet ved Lillesand kom vi litt sent avgårde og det nermet seg leggetid for barna. (3 og 1,5 år gamle). Lot mor styre litt mens jeg ryddet til og vi fikk lagt ungene. Når de sov var det stille fredelig og vi kunne gå Arendal - Lillesand Nonstopp. Moralen er: Alle som har fortalt om hvor behagelig kombinasjonen nattseilas og barn er, har rett! De fikk sove seg frem og koste seg på stedet.

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.