Jump to content

Herfølrenna med seilbåt ???

Frissy

Recommended Posts

Benji skrev 2 minutes ago:

Plass i bøtter og spann. 

Grei lei, og godt merket, så ingen problem der med 2m dypgående.

Herlig. Takk. Så veldig greit ut men stoler ikke alltid på GPS :) vet du seilingshøyden på kjøkøysundbrua? For det er vel brua jeg må under med seilbåt for å komme nordover på innsiden av hvaler. Noen ville gå innaskjærs hjemover etter en litt ruskete tur nedover på utsiden av hvaler. 

Guest Avmønstret#
Frissy skrev 1 time siden:

Herlig. Takk. Så veldig greit ut men stoler ikke alltid på GPS :)

En ting er viktig i Herfølrenna, eller to kanskje :-) En må faktisk følge merkinga, leia går ikke "midt i" hele veien. Så se på kartet, følg merkinga så går det bra. 

En kan fort bli lurt om en går fra Skjærhalden og ut i mot Sekken gjennom renna. Om du skal andre veien så tror jeg ikke det er like lett å gå i fella. 

Forresten fint på Herføl og marinaen der. Fin plass å ligge, en kan få seg pils og mat og nydelig turterreng utover på Herføl. 

Her vil jeg si ja og nei. 

Følg merkinger. 

Men etter du har gått forbi marinaen på vei mot Sverige. Så hold god klaring fra land. 

Gå ut ca 10 meter fra ferge brygga (dampers). 

Og sikt deg inn mellom rød og grønn stake. 

I mellom der er det store sand grunner.  Mot Herføl. 

Vi sitter og ser ned på dette omr på hytta, 

tror rekorden er 6 båter på grund på en ettermiddag. 

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...