mr.loffern Startet 16.Juli.2017 Del på Facebook Startet 16.Juli.2017 Heisan, jeg skal heise opp min kjære i mastetoppen for å bytte lyspære Noen som vet åssen sokkel og pære som er der? Kan jeg bytte til Led? Vi ønsker å slippe flere turer i toppen ;). Vurderer samtidig å sette inn et ekstra fall til å løfte opp lettbåt. Tanker og erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 16.Juli.2017 Del på Facebook Svart 16.Juli.2017 Det er nok ganske sikkert en 12V 10W BAY15D. Det finnes masser av LED erstatninger tilgjengelig, men på et såpass "kronglete" sted ville jeg kjøpt noe av litt kvalitet fra eks Seatronic. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Juli.2017 Del på Facebook Svart 16.Juli.2017 Og så har det litt å si om det er ankerlanterne eller navigasjonslanterne. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 16.Juli.2017 Del på Facebook Svart 16.Juli.2017 Vi har 8 mm dyneema som reservefall og til å heise folk opp i masta. 6 mm hadde også gjort jobben, men tynnere / dårligere å holde i. Og skal du heises opp, så er det greit at du også føler at det er tykt nok. Moro for unga å svinge i båtsmanns-stol osv. Sitér dette innlegget Link to post
logos Svart 16.Juli.2017 Del på Facebook Svart 16.Juli.2017 Husk å bruke to fall når du heiser opp (ett som sikring). Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 17.Juli.2017 Del på Facebook Svart 17.Juli.2017 (redigert) Mulig jeg er litt for forsiktig, men jeg bruker sikringssele i genakerfallet til sikring og sitter i Båtsmannstolen når jeg blir heist opp i storseilsfallet. Ingenting er sikrere en det dårligste punket dermed 2 komplette løsninger og 2 personer til sveiving og sikring. Har bare et liv, det ønsker jeg skal være et langt og friskt liv :-) Det er garantert ikke mange som dør av at noe ryker under heising , men det blir uansett ikke meg :-) Redigert 17.Juli.2017 av Too Much (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.