Artekno Startet 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2017 Kjenner noen til kalesjemakere som tilbyr produkter i Weathermax80 eller tilsvarende syntetisk? Trenger ny sprayhood for neste sesong, men de jeg har fått tilbud fra så langt insisterer på Sunbrella. Og da gjerne i aller billigste kvailtet.... Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Komodo Svart 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Hiver meg på denne tråden. Ikke at jeg har noe å bidra med, men vi har også planer om å bestille ny kalesja og er derfor nysgjerrig på hva som er det beste kalesjestoffet. Har forstått det slik at noen av de "gode gamle" kvalitetene er tatt ut av produksjon? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Artekno Svart 16.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Greia er at jeg fikk sett over en ny sprayhood og cockpittelt på Orust for et par år siden. Jeg glemte hva stoffet het, men oppfattet at det var en ren polyesterduk som i seg selv var helt vanntett. Og den kunne heller ikke ta til seg noe impregnering. Etter å ha kjøpt båt med antatt en normal Sunbrella sprayhood, og sett den råtne på rot i løpet av 2-3 år, så frister det å legge litt mer i den neste. UV-egenskaper skulle også stå i forhold til prisen. For billig var det vel ikke. Måtte bare passe på at det var brukt beste mulige tråd, så gubben. Etter litt Googling fant jeg frem til Weathermax80 som en mulig kandidat. Men det kan jo ha vært noe annet (men ikke Sunbrella...) Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.